degerogard

Direktlänk till inlägg 20 april 2010

glädje och smärta

Av Alexandra Lindström - 20 april 2010 18:34

Igår såg jag för första gången helt 100 procentigt att fölungen sparkade i Stellas mage. Det gick en ilning genom hela min kropp, ville se igen! Stod och stirrade på hennes mage några minuter men inget mer hände..


Efter en ridtur på Harras i förrgår bestämde jag mig för att ta en läsk ur kylen i sadelkammaren. Söt som han är, lyckades Harras tigga till sig att få smaka (hällde lite i handen som han fick slicka i sig) och sen fick jag inte ha flaskan ifred! Men han fick inte mer än några matskedar, socker är ju inte bra för hästarna heller. Funderar över vad det var med Grape Tonic som han tyckte var så gott dock...


Idag har jag en sådan där dag när jag av någon anledning, vet inte vilken, saknar min gamle Blesi lite extra jättemycket.

Många av er har säkert redan hört historien, och om inte annat så finns den i korta drag i min presentation på hemsidan.

Bilden ovan är den sista ridbilden på mig och Blesi, jag 17 år och Blesi 33 år.


Nu ska mamma och jag ut och göra klart stallet för kvällen, så att det bara är att natta hästarna sen. I morse fick jag släppa ut hästarna, fodra dem och påbörja stallgörat själv då mamma inte kom ur sängen pga sin ryggvärk. Så det jag inte hann göra färdigt, innan jag skulle till bussen för att åka till praktiken, får göras nu. 


Jag funderar även på att skritta en liten runda i skogen med Logi...


/Alexandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards