degerogard

Alla inlägg den 3 april 2011

Av Alexandra Lindström - 3 april 2011 13:38

Jaha, då var det ett tag sen det skrevs något här.. Tänk att det redan är april! Det kändes som att mars aldrig skulle ta slut. Nu är det bara ett par veckor tills man fyller år igen... Men det är mycket som ska klaras av innan dess. På tisdag får jag besök i stan hela dagen, det ser jag fram emot lite extra. På lördag blir det förhoppningsvis bowling med härligt folk, kanske parken också man vet aldrig... Helgen därpå eventuellt MHV-tävling på gården, kanske en resa till Ylva och strömsholm, och helgen därpå igen blir det en resa till Ishest på Flyinge. Och så ska vi helst hinna med att åka till vårstädningen på häradsvallen... Vi får se hur mycket som hinns med.


Vad som har hänt sen sist är inte jättemycket. Bilen har vart på verkstaden då bromsarna inte fungerat som de ska och den luktat bensin. Mirabelle har blivit kastrerad, stygnen plockas på torsdag tror jag det var, och blivit ID-märkt. Viddi har blivit vaccinerad och hans avvänjning har börjat. Han har bröjat få vara utan mamma på dagarna och står med henne på nätterna, sedan blir det bara en träff med mamma på morgonen och en på kvällen, för att sedan dras ner till inget alls. Vi föredrar denna typen av avvänjning, då den blir minst dramatisk och innebär mindre risk för ex juverinflammation, även om den är lite mer arbetskrävande...


Idag har Ebba och Kajsa varit här, men då Jenny jobbade så körde deras pappa istället. Oskar var också med och kollade läget med hönsen, sopade i höet och allt vad han brukar sysselsätta sig med när systrarna rider.

Vi började med att Carmen jobba DJ i löslongeringen. Maxx (katten) jagade spöna ;)

  

Sen jobbade jag och DJ med förflyttningar...

  
Visst är han grann? ;)

  
Sedan var det dax att rida och eftersom Jenny som sagt inte var med passade jag på att rida Logi.
Jag & Logi och Ebba & Fjarki på ovalen.


Imorgon blir det övning med kören i vanlig ordning, sedan blir det bussen hem då bilen ska tillbaka till verkstaden. Det väsnas en massa när man bromsar, och det känns inte riktigt okej :P Hoppas på att få med mig den hem nästa vecka!


/Alexandra  


Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Skapa flashcards