degerogard

Alla inlägg den 25 april 2011

Av Alexandra Lindström - 25 april 2011 10:30

Ja må jag leva, ja må jag leva, ja må jag leva uti hundrade år! Javisst ska jag leva, javisst ska jag leva, javisst ska jag leva uti hundrade år!

Hahah ja, grattis till mig själv. Fyllde 21 år igår och det har firats hela helgen.


Började i fredags med en riktig myskväll med familjen, och i lördags åkte Carmen, jag och Trion till Flyinge Ishest. Vi möttes upp vid lägenheten i stan vid 06.30 och sen gav vi oss av. Det är otroligt vilken skillnad det är i grönska så här års om man åker några mil neråt landet. Ser ni storken i sitt bo på taket? Och körsbärsträdet står i full blom. Flyinge är en vacker anläggning.


Vädret är väl för härligt? Vi stannade och köpte glass på vägen ner, ett måste en solig dag ;) Väl framme fick vi se många tjusiga hästar. Och hästskötarna hade en väldigt härlig dunge att svalka hästarna i...

I pauserna kikade vi runt lite och hittade en fyndlåda... Jag fick en keps så jag slipper gå och kisa med ögonen hela dagarna och skaffa mig solsting, och Kajsa gjorde ett superfynd på shortchaps! :) Mamma och jag konstaterade även att ett av deras ridhus måste vara det som vi bestämt beställt men aldrig fått levererat ;)


Om jag inte är ute och reser så fick detta ekipage högst poäng i tölten...  


Detta blev mammas favorit, den påminner ganska mycket om DJ ;)

 

Resan hem kändes längre än resan dit, trötta flickor med sockerchock höll låda i baksätet och Kajsa frågade ganska så exakt var tredje mil hur långt det var kvar till Växjö ;) Men vi hade en mysig dag! Tack alla för det! :)


Söndagen, och självaste födelsedagen, inleddes med ett antal timmars vaken väntan på att familjen skulle ta sig i kragen och komma ner och sjunga för mig. Sedan vart det stallet för hela slanten. Klockan 10.00 drog NHn igång. Först fick DJ löshoppa lite och sen jobbade vi med cavaletti. Duktig kille det där. Tack Ebba som fotade åt oss :)  

Sedan vart det lektion för Trion och en taggad Kajsa tog plats i corallen med Logi. Tölt på lång tygel var målet och hon lyckades minsann, ett par steg iallafall! Alltid en början :) Belöningen blev avskrittning runt ovalen, mycket roligare än paddocken. Ett glatt och nöjt ekipage, så stolt över dig Kajsa!

 

Lite teori blev det också, Linda hade lånat oss ett nummer av "Islandshästen" med en intressant artikel. Ebba stod för mycket utav högläsningen. Lisa och pappa kom med fika som Lisa bakat. Jättegott!

 

Sedan lämnade Carmen och jag Trion i stallet och körde vidare till Linda och hennes pojkar. Oj, oj, oj säger jag bara, vilka hästar!


Dagen avslutades med grillning och världens bästa Stina kom och grillade ananas med mig och pratade bort en stund. Eller mer exakt hela kvällen. Stjärnorna tindrade så fint när vi gav upp och masade oss in med täckena svepta om oss. Klockan visade på 22.30 ;)

 

Födelsedagsefterätt som inte behöver skämmas för sig, tack till Lisa som gjort den goda pajen, som det då blev glass och grillad (delvis bränd) ananas till ;) Lätt att glömma bort den där grillen när livet diskuteras.


Idag är tanken att här ska målas, men vi får se om hettan tillåter det...

Och med lite tur får jag skjuts med mamma till stan imorgon och en runda i affärer ;)


Ha en bra dag i sommarvärmen, drick mycket vatten, undvik "bonnabränna" och ha något på huvudet! Solsting är inget roligt.


/Alexandra  


Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards