degerogard

Alla inlägg den 20 juni 2011

Av Alexandra Lindström - 20 juni 2011 19:55

Vi var och hälsade på mormor och morfar i lördags. Svullefika med wienerbröd, wienerkammar, katalaner, dammsugare och vattenmelon! I alla fall en sak som klassas som nyttig ;) Men ibland får man unna sig! Vi studerade även bonaden med sevärdeheter från Poole och smakade kakorna som Luke och hans familj skickat som present till dem. En mycket fin tanke och väldigt goda kakor! They would like to say thank you to Rob, Jeanne and Luke for the gifts, they were very appreciated!

Fv: Morfar, Tyson, mormor, Dito, pappa, jag och Dixie.

Jag kom hem ett par böcker och en kjol rikare, tackar för det! Vi hann även med en stund vid datorn där vi tittade och lyssnade på Lisa via skype. Vi fick inte igång mick och kamera, så jag fick glatt skriva alla svaren som sades på vad Lisa hade att säga, men det gick bra ändå :)


Mormor och jag.

  

Igår var det söndag=stalldag. Vi började med lite stallsysslor, efter det placerade vi ut oss på golvet i klubbrummet och gjorde feldenkrais-övningar. Sedan var det löslongering som gällde och alla unghästarna jobbades i rundkorallen.


Ebba & Djarfur.

 

Första gången Ebba får löslongera DJ helt på egen hand. Dock med övervakning och guidning från utsidan. Bra jobbat Ebba!


Lite ledövningar medans de andra jobbade i korallen. 

  Jenny och Stella... 

Kajsa och Dís... 

Lagom tills det var dags att sitta upp kom regnet, och det vräkte ner tills vi var klara. Men som de säger så finns det inga dåliga väder, bara dåliga kläder!  Och vi klarade oss utmärkt :)

Kajsa och Logi.

  

I veckan var jag uppåt landet hos Stellan.

Arbetsnarkoman, men man kan då njuta av utsikten ;)

  

Idag har vi också haft tråkigt väder och flera omgångar med åska. Så jag och några av husdjuren mös ner oss i sängen med en bra bok.


Imorgon får vi besök hela dagen, så får nog bli en tidig kväll idag.  

/Alexandra 

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards