degerogard

Alla inlägg den 28 juni 2011

Av Alexandra Lindström - 28 juni 2011 18:50

Årets midsommar firades hos mormor och morfar med god mat och gott sällskap.

Pappa och morfar hjälptes åt att fälla en björk som blivit illa åtgången av vinden medans vi andra donade med maten.

Morfar och pappa.

Mamma och mormor i köket.  

Samlade till traditionsenlig festmåltid.  

 


Kvällen spenderade jag och Stina i Växjö, med mer god mat och tjejsnack. Bra vänner är bland det bästa man har!


I söndags gav vi oss ut med Trion på årets första uteritt, mysigt! Väldigt blött i markerna dock, märktes främst där de grävt ner fibern. Men det gick bra och fint väder hade vi också.

Ebba på Fjarki och Kajsa på Logi.

 

Jenny på Harras och Carmen och jag till fots fann oss själva lite på efterkälken.

Alla hästarna fick en välförtjänt dusch efter turen;

Ebba och Fjarki

Kajsa och Logi

Jenny och Harras.


Igår fyllde Sofie år. Grattis igen, och tack för gott fika och trevligt sällskap.

Födelsedagsbarnet självt

Sofie och Carmen med ett fat av kakbordets alla läckerheter

Och resten av gänget

Maddi, Carmen, Tilli och Klara. 

  

Väl hemma efter fikastund jobbade jag Stella i rundkorallen, och det gick så bra att jag lever i ett litet glädjerus. Inte för att det brukar gå dåligt, bara det att det var ett tag sen jag löslongerade. Det är alltid mamma och/eller typ Trion som gör det när jag väl är hemma.

Men nu är det semester så jag kommer få MYCKET tid i stallet    


Lisas studentfoton kom igår, och eftersom hon inte är hemma så tog vi oss friheten att kika. Jag blev helt förälskad i kompiskortet som hon och Sara tagit ihop. Det roligaste med det var att man såg bådas fina naglar, som jag tar åt mig äran för!  


Imorse red jag Logi en stund och Linda kom en stund efter det och motionerade Harras lite, innan hettan(!) gjorde sitt antågande. Sofie och Klara kikade förbi för att titta på hästarna och vi bjöd på lite fika.


På torsdag kommer Ebba, får se vad vi hittar på då hänger ju lite på vädret. Fredag kommer Sofie förbi igen för att göra oss sällskap på en liten uteritt.

Lördag blir det karnevalståg m.m i Hovmantorp, bl.a Kajsa ska vara med :)

Söndag blir stalldag med Trion som vanligt och på måndag, möjligtvis söndagkväll, smiter jag upp till Stellan för en vecka.

Och sen har vi juli, och en massa roligt på schemat :D


/Alexandra

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards