degerogard

Direktlänk till inlägg 19 juli 2011

Kräftskiva

Av Alexandra Lindström - 19 juli 2011 10:47

Då var lägenheten ett minne blott, och mitt stadsliv ett avslutat kapitel. Mamma, Pappa och Stellan hjälpte mig att tömma lägenheten i onsdags. Jisses vad prylar man har alltså! Nu bor mina stackars föräldrar bland den huvudsakliga delen av mina påsar, lådor och kartonger, och ett lass följde med mig i bilen upp hit till Stellan i söndags. Men vi ska skynda långsamt så det blir så bra som möjligt för alla som det berör. :) Så bara ett fåtal saker får flytta i omgångar.

Lägenheten städades i torsdags och nycklarna lämnades tillbaka. Skönt att det är färdigt och över. Nu blickar vi framåt. :)


I Fredags började pappa och Stellan på att avsluta och få paddocken klar, inte en dag försent! :P Men det är mer arbete än man kan tro så än dröjer det innan vi får se den helt 100% klar...

Starka karlar i arbete, Stella och Dís övervakade så arbetet gick till på rätt sätt ;)

Bara Dís som syns på bilden dock.

Och när de ansåg sig färdiga med den del av paddockarbetet som kräver två personer begav de sig ut i skogen och började på ännu ett projekt....


I lördags var det helt och fullt bara semester och vi åkte direkt efter stallsysslorna till Fagerhults marknad. Lika mysigt som vanligt, jag bara älskar marknader. Ett par tre fynd gjordes och ett möte gav nytt hopp om världens framtid. Det finns goda människor där ute som slåss för andras skull! Det värmde. 


Sedan var det hem igen och i full fart få klubbrummet klart för kräftskiva och knytkalas. Kräftskiva i juli, ja precis, du läste rätt. Vissa tyckte det var en lustig idé, men när nära och kära bor långt bort och inte alltid kan vara på samma plats vid mer traditionsenliga tider på året så får man tänka utanför lådan och sluta vara så förbaskat fyrkantig. :P Man behöver ju fakiskt inte vara som alla andra jämt, tänk bara var trist det hade varit!


Då min soffa fått inta mor och fars allrum så åkte deras gamla trontjänare ner i klubbrummet och gjorde det ÄNNU mysigare :) Se själva:

  

Folk började trilla in och samlades kring grillen för dem som inte ville äta kräftor eller ville dryga ut dem med en korv eller två ;)

  

Trevlig skara samlad i det härliga vädret, vilken tur vi hade! :)


Familjen från Rosenholm visade på att det minsann går bara man vill, och anlände på följande vis:

detta rullebör(skottkärre-)följe begav sig sedan  hemåt på samma vis framåt småtimmarna :)


Vi i familjen satsade alla kort på kräftor, räkor, sallad och en helt otrolig ostpaj som mamma gjort. Lilla jag var lycklig av många skäl ;)


Mammas tvättställ kom till god användning till alla klibbiga fingrar, här fångade hon Ebba på G :P 

 

När maten var avklarad drog karaoken igång, både äldre...

  

... och yngre visade upp sina talanger. Här Kajsa och Oskar :)

Magnus Ugglas "Värsta grymma tjejen" vart Oskars favorit och sitter fortfarande fast som en igel i mitt huvud, vet inte hur det är med er andra? ;)  

Charmtrollet höll igång hela kvällen ;)


Lisa, och Luke, var med en stund på kvällen via skype. Mysigt :)

 

Trots festligheter till inpå småtimmarna så var det "på att igen" kl 10 i söndags morse med Trion som vanligt. Bjuder på en bild på var och en av dem för ovanlighetens skull.


Jenny och Harras, blev lite western inspirerat för deras del...


Ebba och Fjarki, jobbade på med öppnor och slutor (även om inte bilden visar detta) ... 

 

Kajsa och Logi, jobbade vidare med tölt och form... Bilden tagen under framridningen dock, tyckte dom var så tjusigt color coordinated i söndags och sånt gillar jag ;P

 

Idag är jag ensam här hemma, Stellan är och jobbar. Har lite jag ska fixa och trixa med, och så ska jag njuta av den fina entrén som vi pyntat till lite. Bild kommer när jag har tillgång till USB-kabeln till mobilen :)


/Alexandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards