degerogard

Alla inlägg den 11 augusti 2011

Av Alexandra Lindström - 11 augusti 2011 09:51

Dags för uppdatering :P

Någon olsmässa blev det inte för mig, vart inte pepp nog och det var jag inte ensam om i umgängeskretsen. Mamma och pappa var där dock, och mamma vart väldigt nöjd med Dannys uppträde. Pappa var något mindre entusiastisk och kommenterade det hela med "jo det lät väl bra...".

En resa till Rottne och vår härliga Madde blev det iallafall, supermysigt och roligt att träffa gamla vänner. Otäckt dock att tiden alltid går så fort! Vi har ju blivit gamla! Madde väntar bebis i slutet av året. Vi gick ju på högstadiet igår! Vi är SMÅ! Realitycheck blev det där alltså.


I måndags åkte jag som ni vet upp till Stellan för ett par dagar. Denna resas projekt var att åka till IKEA för att komma ännu ett steg närmre färdigställandet av rummen som vi målat som kvällssysselsättning. Ännu är vi inte helt klara men här kommer bilder på så långt vi kommit:
Här har ni det grönturkosa rummet, även kännt som Antons rum. Färgen heter "fisk" i butik.

Och här är det grön/gula rummet, Emils rum. En vägg är "påsklilje"gul och tre är "grape"gröna..  Påsklilja och grape är alltså namnen i butik :P

Listan på IKEA var ganska lång men det största vi fick med oss hem var två byråer, det står en likadan inne på Antons rum. Det artar sig riktigt bra tycker jag, vi får hoppas att grabbarna också blir nöjda :P De har sett rummen målade och vart nöjda med sina färgval, men de har inte sett rummen med möblerna på plats. 

På IKEA fick vi ännu en gång känna på hur liten världen är då vi sprang på världens bästa Jennie och Sonny och blev uppbjudna på fika. Dagen därpå åkte vi således upp till dem och bjöds på en riktigt mumsig kladdkaka. Även här kommer det en bebis i slutet av året :)


En lyxig middag hann vi få in på schemat också, hasselbackspotatis med tonfiskfilé och brunsås. Mums! (Även om fisken var lite kall i mitten för att jag glömde tina fisken i tid, och att potatisen kunde stått två minuter till i ugnen :P)

Lång resa kräver en vettig matsäck: 

Snart kan nog bilen köra den sträckan ensam... Men jag klagar inte! :)


Väl hemma på torsdagen var det raka vägen till stallet och en eftermiddag med trion som gällde, och på fredagen åkte pappa, mamma och jag till Virserums marknad. Det gör vi varje år, i vanliga fall på lördagen men då pappa hade andra planer den lördagen så fick vi anpassa oss lite. Langos hör också till traditionen, ännu mer mums    

Till mitt stora förtret insåg jag på lördagsmorgonen att rix fm festivalen hade varit i Växjö på fredagskvällen, så den missade vi för första gången på många år... Tröstar mig med att det inte var några av mina favoriter med på scenen iår.


Karl-Oskardagarna besökte mamma och jag på lördagen när pappa var iväg och började med att titta på vår squaredanceklubbs första uppvisning för dagen. Och det föll sig inte bättre än att lilla jag som inte dansat på flera år fick hoppa in och rädda hela tillställningen ;) Lite självgod där kanske, men dom bad mig hoppa in för att det skulle bli två fungerande squarer... Här är en film, dansaren utan korrekt klädsel är då jag...:

Lite tråkigt att jag inte blivit förvarnad så jag också kunde fått klä upp mig lite, den där kjolen gör hälften av det roliga! :P

Så kom pappas födelsedag, och vi dukade till middag med mormor och morfar som kom för att gratta.    

Menyn bestod av:

Förrätt: Honugnsmelon och basturökt skinka, minus skinkan för min del.

Huvudrätt: Ungsbakad torskryggsfilé med pesto och marinerade champinjoner, sockerärter och chilipotatissallad.

Och till efterrätt bakade mamma en kalasgod tårta helt inom LCHFs regler och gjorde chokladdekorationer. "Jörgen56" står det för er som inte ser... 


Denna veckan har jag mer eller mindra bara tagit igen mig efter förra veckans flängande, men nu drar det igång igen. Närmaste veckorna innehåller hovslagarbesök, trion, resa till östergötland, Dädesjö marknad och marknadsdans, ännu en resa till östergötland och sist men inte minst... Trummvirvel:

En resa med Stellan till England för att hälsa på LISA!  


/Alexandra  

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards