degerogard

Direktlänk till inlägg 11 december 2012

Kanske inte så tokigt ändå...

Av Alexandra Lindström - 11 december 2012 16:56

Vintern är ganska vacker trots allt, det måste jag erkänna...
   

Árdís från Degerö, Viddi från Degerö, Mionette "Mio", Ársól från Degerö och Lif fra Godrumgaard, lika nyfikna som alltid. Ser ni den begynnande fölmagen på Lif? :)

 


Snön har sina fördelar när det kommer till träning också. Nedan ett par bilder sedan i lördags när Kim och jag tränade Dís och Stella i rundkorallen. Kim fick den mesta tiden i korallen då hon själv behöver träna på löslongeringen, få koll på kroppskontrollen, sin energi och att vara konsekvent. Jag stod därför utanför mesta delen av tiden och gav tips och råd, men tog Stella de första 10 minuterna också för att Kim skulle få titta lite och så att Stella skulle få springa av sig den värsta överskottsenergin. Bilderna har mamma tagit från köksfönstret. Inte ens när hon är beordrad att stanna inne och vila kan hon låta bli, hon öppnade till och med köksfönstret och ropade direktiv två gånger.. ;) Och som avslutning bad hon oss komma in och dricka lite varm nyponsoppa så hon också fick känna sig delaktig. Hade jag kunnat så hade jag gett den där sjukdomen en rejäl jävla omgång så den hade blivit sängliggandes minst lika många år som mamma varit det totalt pga den! Men nu är det ju som det är med det, bara att göra det bästa utifrån vad man har... Och efter drygt 15 år har vi vanan inne kan man väl säga...

Kim och Dís i korallen, Stella och jag står utanför.
 

Kim och Stella i korallen.
 

Jag älskar Stellas gångarter och hon har en sån väldig balans och sån kontroll! Ska bli himla roligt att sätta igång henne igen. 


I lördags framförde kören årets version av julspel i Dädesjö gamla kyrka. Det var så mörkt under framträdandet, ingen el utan bara tända ljus, så finns ingen bild på oss allihop, utan ni får hålla tillgodo med en bild på bara mig och Lisa. ;)

Dädesjö gamla kyrka
 


I måndags var sista övningen inför luciafirandet som är på torsdag, och när den var slut och vi skulle gå ut ur kyrkan lyckas jag med det omöjliga: stukade höger lillfinger. Bara så där. Drog handen längst med dörrarna till bänkarna, och på ett ställe var dörren lite högre än väggen så det tog tvärstopp och *KNAK* sa det. Så nu har jag bara fyra fingrar på höger hand, då ringfingret och lillfingret sitter ihop. Varken skoj eller smidigt... Men, men sånt är livet I guess. Tur man hade ridvantar i den här stilen i gömmorna så jag kan vara ute i kyla ändå... ;)


/Alexandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards