degerogard

Direktlänk till inlägg 20 maj 2013

Virrigt, darrigt, stirrigt - raska på nu dumma flicka...

Av Alexandra Lindström - 20 maj 2013 11:17

Vaknade i min egna säng i morse och inte i sängagerande soffan i Norrköping, råkade visst åka med Lisa och Andreas när de åkte hem igår. Ups... ;) Hur jag kommer upp till jobbet igen på fredag är ännu inte klart, men det löser sig.


Med sommaren kommer inte bara underbart väder och grönska, utan även oönskade ting som mygg, knott och flugor. Lilla Miska blev så irriterad på flugorna i ögonen att vi letade reda på shettisflughuvan som vi visste vi hade kvar i gömmorna. Hon må se ut som en alien, men hon älskar den. :)
11 dagar
 

Idag är hon 13 dagar och har sedan igår fått börja gå i den stora fölsommarhagen med mamma Gerpla.

   

Jag hoppas på att Lif levererar sin föling nu under de 4 dagarna jag är hemma igen. Miska hade nog uppskattat en lekkamrat, även om Lif och hennes fölsing förstås kommer få gå själva i ca en vecka för att etablera ett stark band sinsemellan och fölungens syn färdig utvecklas.
 
Min lille skrutt, Viddi från Degerö, är inte så jäkla liten längre... Har väl kanske i och för sig aldrig varit så liten heller, men det är något rysligt vad han maffat på sig nu bara senaste månaderna... Hans moster, Dís, som passerar bakom honom på bilden är 135cm i mkh och ser här ut som en shettis jämfört med honom... Bygga uppsittningsstege åt lilla mig och mina 157,5cm kanske... 

 


Kim är som sagt lite utav min ersättare nu i sommar och hon gör storartade framsteg. Hon rider numera både skritt, trav, galopp och tölt (både kort och ökad) barbacka! :)

 


Nu - Lunchdags för fölstona.
Morgondagen blir en sorgens dag, sänd Lisa en tanke. Mer får ni veta senare.


/Alexandra


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards