degerogard

Direktlänk till inlägg 24 maj 2013

SM gjorde min dag!

Av Alexandra Lindström - 24 maj 2013 12:31



Idag blir jag skjutsad till Alvesta och därifrån tar jag tåget upp till Norrköping igen. Det är jobbigare att vara hemifrån i år än det var förra säsongen, fast jag har väl mer att sakna i år också så det var väl ganska givet. Jag trodde dock att det skulle vara enklare och kännas bättre än vad det gör. Men missuppfatta mig inte nu, jag älskar mitt jobb och kollegorna gör varje dag underbar, det är bara det att jag hade velat att världens bästa sommarjobb hade varit beläget en gnutta närmre min älskade släktgård och hästarna, familjen, sambon och vännerna...


However, har njutit i fulla drag av dagarna jag varit hemma. Åkte till och med hem till sambon i Amo en kväll efter att ha gett Lif stränga förmaningar om att inte föla när jag var borta. Vi börjar dock tro att de som läste hennes ultraljud nog inte riktigt kunde sin sak, enligt det har hon gått 5 dagar över tiden. Sen vet jag också att det utan konstigheter kan läggas +/- 14 dagar till beräknat datum, och hon är ju förstagångsföderska... Så vi börjar tro att det blir föl först i juni för hennes del.
Redan nästa helg kommer jag åka hem igen då två av mina tre svågrar ska firas. Och jag kan nästan sätta en slant på att hon kommer föla då bara för att jävlas. Är jag i Norrköping så kunde jag ju ändå inte ha varit med, men fölar hon när jag är på hemmaplan men inte hemma så kommer jag gräma mig i evigheter... Vi får se vad som händer... :P


Kim kämpar på och för varje komplimang vi ger så har hon något negativt att komma med, självkritisk så det förslår! Hon börjar kunna analysera sig själv och se vad hon gör bra eller mindre bra och vad hon kanske inte gör alls med borde ha gjort, och det är himla lärorikt då hon kan bearbeta saker från gång till gång och på så vis snabbare få förståelse för hur det blir som det blir. Fattar ni något av mitt svammel? :P Förbaskat bra är det i alla fall. :)
Igår red hon Fjarki barbacka och tränade tempoväxlingar och övergångar, och gången innan det red hon Dís och jobbade på sin sits i sadel.
     


Lilla Miska växer som om hon hade betalt för det. Den lilla damen tyckte inte om att det regnade på henne så hon fick prova täcke, vilket hon accepterade direkt. Det tycks inte finnas några konstigheter i hennes värld. :) 
 



SM arrangeras i Norrköping i år, och jag har gångavstånd från lägenheten till Himmelstalund! Smålycklig tjej funderar på att be om långledigt och titta på tjusiga hästar och spana på ryttare alla 5 dagarna långa, från morgon till kväll. Eller hon funderar inte ens, hon tänker helt enkelt se till att ha det så bra! Så det så! :D
Klicka på bilden för att komma till SM-sidan. 

 

Hojta om ni vill hålla mig sällskap! :D


/Alexandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards