degerogard

Direktlänk till inlägg 31 maj 2013

Låt mig äntligen få presentera

Av Alexandra Lindström - 31 maj 2013 08:49

*trummvirvel* Heiðir från Degerö. Född idag den 31 maj kl 01.30 En stor svart konstantskimmelhingst (troligen) med vackert liggande bogar. Jag är redan kär och då har jag inte ens träffat min hamsterbäbis än... Hur ska detta sluta? Hur som haver,
VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN LILLE VÄN!
 
Lif har äntligen fått sin lille grabb <3
 

Ni kanske kommer ihåg att jag la ut våra namnförslag tidigare i våras, och att alla förslag till Lifs avkomma började på bokstaven T efter Tjaldur fra Skullerup som är pappa till fölet. Och nu har vi plötsligt döpt fölet till ett namn på H?? Här har ni förklaringen: Heiðir är döpt efter vår älskade Harras, som ju också var konstantskimmel. Att döpa fölet efter Harras om det blev en enfärgad konstantskimmel bestämde vi oss för tidigt, men då det bara var 25% chans på en enfärgad så brydde vi oss inte om att skriva med förslag på H. Det var i alla fall lika självklart att döpa en konstantskimmel efter Harras som det är att döpa en framtida fölunge med bläs efter min älskade och djupt saknade Blesi från Kalvsvik. Ett sätt att hedra dem som varit. Nu fick vi således chansen att hedra Harras. 
Mamma hoppades på att det skulle bli ett stoföl till, och visst det hade underlättat avvänjningen senare, men jag är lycklig över min hingstunge. Jag är mer för hingstar än ston egentligen. Även om ston också kan vara underbara trots anlaget för det feminina lynnet... Kanske är därför som vissa ston blir lite av en enmanshäst? Eller ska det vara enhenshäst om vi ska vara moderna? ;)

Känner att jag kanske borde avsluta med att föklara det här "hamsterkonceptet". När Lif har vinterpäls så ser det ut som att hon har hamsterkinder. Ni vet, samlar mat i kinderna. Därför har det blivit så att jag kallar henne hamster, ett kärleksfullt smeknamn som vilket annat. Kärt barn har många namn vet ni. Titta på bilden nedan, visst ser ni vad jag menar?

 

HAMSTERKINDER! :D

Så således blir Heiðir min lille hamsterbäbis. Hur tramasigt barnsligt löjligt det än är. Men man får fjanta sig med bäbisar! ;)

 

Kommer troligen ha ett styck besviken sambo i bilen när han hämtar mig ikväll, nu kommer det inte på tal att åka hem till Amo istället för Degerö - JAG SKA PUSSA HAMSTERBÄBIS IKVÄLL IKVÄLL IKVÄLL! SOM jag längtat!

 

/Alexandra


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards