degerogard

Direktlänk till inlägg 25 juni 2013

Midsommar dårå

Av Alexandra Lindström - 25 juni 2013 16:01

Lisa och jag fick sällskap här i Norrköping av både Pontus och Andreas under midsommarhelgen. Pontus kom upp med tåget på fredagen och Andreas på lördagen och så åkte de hem båda två på söndagen. Lisa jobbade fredag-lördag och jag lördag, så hade inte tid till några extravaganta utflykter utan fick hålla oss i närområdet. Fredagen åkte Pontus och jag och hämtade Lisa efter jobbet. Medans vi väntade på henne passade vi på att titta på Life, den nya delfinshowen för i år. Den är riktigt bra! Pontus hade ju inte sett den, och jag kan se den hur många gånger som helst! Sedan hann vi köpa oss glass på B&J's innan Lisa anslöt för att avsluta med en tur i Safari (linbanan). Midsommarkvällen spenderades med en promenad i stan för att lämna Lisa hos Amanda, men strax efter att Pontus och jag kommit hem igen kom även Lisa och Amanda hit då Lisa gått under ett träd i vilket det satt en fågel... ;) Lördagen körde Pontus taxi åt mig och Lisa, sen fick han sysselsätta sig själv på Tropicariet innan jag efter mycket om och men kunde gå tidigare för att tillsammans ta en sen lunch på Hajgrillen innan vi åkte hem. 


Söndagen tog vi sovmorgon och åkte efter frukost mot Söderköping och Smultronstället. Vi stannade för lunch (det tog en stund att komma iväg efter frukosten...;)) på Tallbackens café och grill...
Pontus, Andreas och Lisa
 
Lisa och jag
 

När vi sedan anlände i Söderköping så var kön till Smultronstället så lång att vi bestämde oss för att bestiga Ramunderberget först i hopp om att regnet skulle komma och skrämma iväg en del av folket. 90 meter, lite brant på sina ställen...
 
Lisa och Andreas
 
Lisas frisyr med blomman Andreas plockat åt henne
 
Pontus, jag och Lisa på utkiksplatsen
 
Jag och Pontus
 
Andreas och Lisa
     
Och som på beställning kom regnet och vi landade vid ett hörnbord på Smultronstället. Tajming!
Efter mycket velande fram och tillbaka så lyckades alla bestämma sig och glassarna gjorde entré:
Andreas och Lisa med sina "Stjärnskott" och "Broadway"
 
Jag med min "Raspberry Rock"
 
och Pontus Grand Prix (gissa varför liksom...)
   
(många av bilderna har jag lånat av Andreas)

Uppdatering från Degerö.

Kim och Fjarki
     
Kim och Dís
 
Kim har presenterat Miska för hennes "farmor och farfar" :)
 
Fjarki ler glatt mot kameran... ;) (gallret här visar på att min händige far och morfar åter har varit i farten)
 
Heiðir kommer med en blomma, "varsågod" :)
 
Himlen var vacker en kväll... Likaså Lif...
 
Den omtalade "supermoon" syntes även hemma...
 
Pappa och Andreas har varit duktiga - ny hage på G.
 
Och summan av kardemumman: vi missade midsommarmaten hos mormor och morfar... Bu :(
 

/Alexandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Skapa flashcards