degerogard

Direktlänk till inlägg 19 september 2013

Dagen D

Av Alexandra Lindström - 19 september 2013 16:30

D som i Delfin.

I söndags kom mamma, pappa och Maddi upp till Kolmården, för att gå i djurparken medans jag jobbade. De började med att titta förbi hos mig vid entrén för att hämta sina dagsprogram och kartor på vilka jag märkt ut i vilken ordning de skulle göra saker och ting för att hinna med så mycket som möjligt i en så lämplig ordning som möjligt.
Maddi poserar framför... en apa i bur? Jag lyckas inget vidare med att låtsas som ingenting ;)
 
Så vart det folktomt i gästinfo :)
  

Deras dag i bilder:
         
Min fina kollega Sanna hoppade in för mig så jag kunde smita iväg en snabbis för en glass till lunch med familjen :)
 
Namsai ('rent vatten' - passar som handen i handsken då grabben älskar att duscha!) växer så det knakar och härmar de vuxna vid visningen av elefanterna
 
Kapten Sjösjuk hälsade dem välkomna vid delfinariet :) Han klär i det där Philip ;)
       

Bara 1600 gäster och mulet, en perfekt djurparksdag!


När jag slutat så körde vi till lägenheten för att lämpa (slänga) av deras grejer och for sedan vidare till Lilla Krogen för middag.

   


Så kom då äntligen den stora dagen, när vi fick följa med in bakom kulisserna på delfinariet på en exklusiv guidning. Info hittar ni här.
Vilken grej. En stor eloge till personalen, mina kollegor, så tillmötesgående och vänliga. Så kunniga och tålmodiga. Svarade lika glatt på varenda fråga, trots att jag kan sätta en peng på att de fått varenda en förut! Detta är Kolmården. Kärlek!

Vi fick se en träning i Lagunen...

  
Pappa blir inspanad
  

 
Så fick hon då äntligen klappa sin delfin, lilla mamma.   
Jag, Christian, mamma och Pichi
  
Och likaså de andra
Maddi och Ariel
  
Pappa och Ariel
  
Tova har då alltid ett leende på läpparna!

Så får vi vidare till Marmorbruket efter Maddis önskemål. En liten sidoutflykt är ju aldrig fel! :)
      
Efter detta packade vi båda bilarna fulla med grejer, då det börjar närma sig utflyttning i Norrköping, och sedan for vi hemåt. Pappa körde ensam raka vägen hem, medans vi andra dröjde oss kvar och tog ett snabbstopp på IKEA i Linköping för middag.


Min prins
     
      

Det är så himla härligt att börja känna att jag har tid med mitt liv här hemma igen. Bara en sån grej som att spontant åka över till Jennie en kväll för att baka vaniljbullar, dricka en kopp te, kolla på en film och snacka lite skit när karln hennes är på jobbet och lilltösen nattats. Guld <3
   


Imorgon bär det av uppåt igen.

/Alexandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards