degerogard

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2013

Hem ljuva hem

Av Alexandra Lindström - 4 oktober 2013 09:49

Så var vi inne i oktober. Förrådet av thermoleggins, underställ, handskar och mössor har kompletterats och overallerna har plockats fram. Dock är det något härligt över kyliga höstdagar med alla vackra färger och solen som strålar från blå himmel. Det är leriga och blöta höstar/hästar jag inte riktigt tycker om.


Jag har jobbat min sista helg på Kolmården för i år, och ni anar inte hur skönt det är att få landa hemma! Jag känner dock att stressen inför helgerna och känslan av att "det inte riktigt är lönt för jag ändå snart ska iväg igen" sitter i, men det ger sig väl med tiden. :) Efter helgen är tanken att jag ska ha kommit i ordning ordentligt här hemma, vilket också känns väldigt bra! Tror det kan hjälpa mig att landa ännu lite till! :)

I torsdags var vi, som ni vet, och firade Liv som fyllt 2 år.


 
Favoriten av presenterna blev Pippi-boken.
 


Viddi är nu uppe i tre arbetsdagar i veckan. Han är inne i en växtfas igen och har lite växtvärk så medans vi väntar ut den utforskar vi nya spännande saker. Vi har exempelvis börjat med utflykter för att se oss om lite grann, och presenterar nya saker i träningen med jäma mellanrum. Jag funderar på att köpa en mätsticka bara för att smidigt kunna mäta honom lite då och då... Man har ju i regel aldrig ett vattenpass och en tumstock på samma ställe när man får ett infall att mäta, och det känns som att det skulle bli ett mer exakt mått med en mätsticka än två lösa delar. Någon som har ett utlåtande på mätstickan?
Denna häst gör mig knäsvag   
 

 
 

Någon som har nåt bra tips, eller får nån snilleblixt, på hur man bäst hänger upp en sådan här Himalaya saltsten? Så som den häger på bilden här nedanför fungerade i ca 3 minuter, sedan hade Viddi skickat den över kanten in till grannen... Jag tänker att en hållare liknande de som man har till 10 kg saltstenarna kanske vore något...
 

 

Nu ska här målas tak i mitt krypin!


/Alexandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Skapa flashcards