degerogard

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2013

Vilken vecka!

Av Alexandra Lindström - 12 oktober 2013 14:19

Det känns i kroppen att jag inte är riktigt van vid gårdslivet längre kan jag säga... Både på ont och gott. 
I söndags var jag, Kim och mamma på föreläsning som hölls av Eva Andersson, läs mer om henne här. Just denna handlade om hästens hållbarhet, hur man på ett tidigt stadie kan upptäcka små tecken på en kommande skada och hur man kan gå till väga för att kunna förebygga i tid. Till stor del handlar det bara om sunt förnuft.
Vi hade bokat massage både till Fjarki och mig också nu när Eva ändå var i krokarna, så efter föreläsning och mat fick vi med oss henne hem.
Fjarki uppskattade sin massage väldigt mycket, vi stod och log som fån både Kim och jag. Mamma och Eva turades om med att hålla låda. Under Fjarkis massagetimme lärde vi oss massor och fick "kvitto" på att vi gör och har gjort rätt med honom under hans rehabilitering här hos oss. 
 
Efter min timme på mangelbordet fick jag mig en ordentlig åthutning, vår kära massör hittade bra mycket nytt i min lilla kropp... Den här sommaren har inte gjort mig gott, varken stressen den ingjutit eller det faktum att jag stått på tå och sträckt mig över disken mer eller mindre 200 timmar/månad... I mitt undermedvetna har jag reflekterat över att jag inte kännt igen min hållning och det fick sin förklaring i att jag gett mig själv en mindre puckelrygg och skickat ner spänningar i korsryggen. Nu är jag mig själv igen hur som haver, med ett gäng tjusiga blåmärken lite här och där efter att Eva plågat mig på sin massagebänk. Fin avslutning på helgen... ;)
I måndags var jag helt enkelt ur funktion...

I tisdags hade vi en ny hovslagare på besök. Fick fakturan igår. Jag fick hicka. Vi letar vidare.

I onsdags blev Miska chippad och fick sin andra vacc.spruta Stora tjejen.
Här nedan ritas konturdiagram, det blev dock inte roligare än en virvel i pannan på den gulsvarta tösen som uppförde sig exemplariskt.
 

I torsdags hämtade jag hit Jennie och Liv för att umgås lite och så bjöd mamma oss allihop på lunch. Jag tjatar om lyckan över att ha vännerna på nära håll igen, men det är guld värt. Det värmer hjärtat att att se lilltjejen växa upp. Nu när hon börjat prata blir det så mycket lättare att kommunicera med henne och man börjar bygga en relation med henne som person. Denna bestämda unga dam med glimten i ögat hade sin första ridlektion i torsdags, på gamle Brunte. 
 
Jag hittade min gamla vapendragare för ett tag sedan när jag röjde runt i flyttkaoset (som minskar dag för dag då pappa har målat mitt tak och jag börjat kunna flytta in på rikitgt!) så nu har Liv en alldeles egen häst här på gården. En stabil läromästre som får duga tillsvidare... ;)


Här har vi en bild på min prins från dagens promenad:
   


Igår rapporterade Katrin, ägare till Viddis pappa Viðir frá Sæfelli, att Eragon från W-Gård, ett halvsyskon till Viddi, fått bäst poäng på en unghästmönstring han varit på. Eragon från W-Gård, född samma år som Viddi (2010), fick följande poäng: 
Rörelser, 8,10 
Spirit, 7,9 
Exteriör, 7,9

Grattis säger vi, och jag sitter här och sörjer att jag fått jobba bort somrarna i Norrköping/Kolmården istället för att fara runt och visa upp MIN snygga kille...

/Alexandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards