degerogard

Direktlänk till inlägg 30 november 2013

Jag är visst munter...

Av Alexandra Lindström - 30 november 2013 12:42


Viddi och jag invigde vår förtidiga julklapp från mamma och pappa igår. Ett micklem competition-träns fick vi, så jag slipper gråta över mässingfärgade knäppen och silverfärgat bett mera... ;) Gillar även att competition-tränset är lite smalare än multit, det ser inte lika klumpigt ut. Älskar dessa träns, och tror bestämt att hästarna också gör det. Stella vill inte jobba om hon får på sig ett annat träns, sen kanske det delvis beror på att jag skämmer bort henne med att få sin vilja igenom där, men varför inte när man har att tillgå och det har alla funktioner man kan tänkas behöva under ett arbetspass. Det är lite svårt med storlekarna till islandshästarna dock. Alla våra, förutom Stella, behöver stl full för att käk- och nosremmarna ska räcka till, i vanliga fall drar alla stl cob.

Viddi från Degerö i sitt fina träns (pannbandet har vi köpt till separat!)

Gerpla jobbade i rundkorallen för första gången igår. Vilka underbara gångarter hon har nu när hon har lite paus från växtvärken! En riktig pärla vår hjältinna. För lite sedan introducerade vi henne för sadel, vilket hon tog med ro. Miska var mer nyfiken är mor sin.


Svågern kom ner hit i torsdags kväll efter jobbet och stannade tills i morse. Han och Lisa hjälpte pappa med byggande under dagen igår, och igårkväll åkte vi allihopa in till stan för att titta på 'The Hunger Games: Catching Fire' på bio. Mycket bättre än första filmen som jag tyckte var slarvigt gjord! Kanske för att syrran som är utbildad inom området alltid överanalyserar filmer så väldigt, men jag hängde knappt med i handlingen stundtals. Andra filmen var bättre. Jag har vägrat titta på dessa filmer tidigare då titeln avskräckt mig, men efter att Petra hjälpt Lisa att peppa mig under adventsfikat i Norrköping så gav jag med mig. Och nej, de var inte så farliga...;)


Så får jag avslutingsvis lov att gratulera gammelfaster Marianne som idag fyller 80 år. Hipp, hipp, hurra! Vi skulle ha kört henne till mormor och morfar idag för att fira henne hos dem, men mormor och morfar tyckte visst att det vore bättre att en av mina mostrar gjorde det istället. Så vi fick nöja oss med att gratta över telefon. Smällar man får ta när man alltid finns till hands, då kan man vackert få vänta också när andra får för sig att efter flera år plötsligt "engagera" sig... Nej, det retar mig inte alls. Och ja, nu käftar jag igen. Och jo, jag tycker nog jag har rätt till en åsikt. Punkt.

Pappa, gammelfaster och mamma när vi var ute och lunchade efter att ha skjutsat gammelfaster till affären och hjälpt henne handla så som vi gör med jämna mellanrum.




Imorgon ska Lisa och jag sjunga med kören utanför övning för första gången på vad som känns som en evighet. Känner mig inte så pepp på det som jag hoppats dock... Det är ju samma gammla sånger, framförda på samma gammla vis... Inspirerande! Jag blir uttråkad.


/Alexandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards