degerogard

Direktlänk till inlägg 9 januari 2014

Uppstart av året 2014

Av Alexandra Lindström - 9 januari 2014 12:39


Så har det redan blivit den 9:e och över en vecka av det nya året har hunnit passera. Det är galet vad tiden går!

Nyår firades lugnt och stilla hemma med familjen, en helt vanlig dag bortsett från att vi svidade om framåt kvällskvisten, unnade oss Jörgens smörgåsar till kvällsmat och tittade på Grevinnan och betjänten (så klart!) innan vi drog igång en film i väntan på tolvslaget då vi glatt skålade i en hemgjord socker- och alkoholfri variant av ginger beer. 

Jag
 

Pappas mästerverk

 


Kvällen den 3/1 kom Johan ner och tillbringade helgen här hos oss, Lisa var ju redan här och hade så varit sedan i julas, och så åkte de båda hem igen i söndags. I lördags var vi allihop hemma hos Virre då vår massör Eva, som ni läst om förrut här, var nere för att massera folk och fä. Mamma hade betsällt 60 minuter till oss var i julklapp, och detta blev pappas första "Eva-massage". Han vart nöjd, så så även vi andra - precis som vanligt!


Lisa är en hejjare på det här med att baka och testar gärna nya egna recept. Under helgen när Johan var här invigde de båda våffeljärnet mamma fått i julklapp, och hittade på nya recept på godis och kakor.

Här fikar vi LCHF våfflor med Carola, vår bonusmoster skulle man väl kunna säga. Hon och mamma har hängt ihop i 25 år, och firar således "silverbröllop" i år.

Jag, pappa, Carola, Johan och Lisa

 

Lisas senaste alster. Chokladdoppad marsipan, aprikosbollar och choklad- & dadelbollar. Allt LCHF/LCHQ. Det bakades LCHF semlor också, men de åts upp innan någon hann fram med kameran... ;)

 

Mamma ställde sig och bakade LCHF kanelbullar med mandelflan en morgon, mycket gott!

 

Ju mer man lär sig om LCHF desto lättare och roligare blir det att leka med råvaror och komma på egna recept och alternativ till våra "vanliga" bakverk och maträtter. 


Testar ett nytt foder på Viddi just nu, då han blir så tråkig i magen under leriga perioder av all jord han får i sig när han gräver kvickrötter... *suck!* Ger det 6 veckor innan utvärdering, men har hört mycket positivt om det. Ställer mig tveksam inför allt sött det innehåller dock, så funderar på att bara köpa beståndsdelar nästa gång om jag är nöjd med resultatet om 6 veckor. Jag är nöjd så här långt, men misstänker att de framsteg jag ser mest är mina höga förhoppningar!

 

Nästa vecka kommer kylan och då blir det inte några kvickrötter uppgrävda så då spelar väl det också in i utvärderingen, men har inte vintern haft sin chans hörrni? Vill vi verkligen ha snö och is och elände nu? En liten period kan jag gå med på för betets och vallarnas skull vad parasiter beträffar, men sen vill jag ha sommar!

Fjarki, Viddi och Stella

 

Det bitterjuva med sommaren är Kolmården, jag ska bestämma mig för vilken tjänst jag ska söka nu i dagarna och så får vi se hur sommaren artar sig. Dryga 6 månader iväg (med en och annan visit här hemma) är inget jag peppar inför just nu...


I tisdags satt jag och Jennie hemma hos henne när hon fick världens bästa idé. På 30 minuter hade vi packat in oss och Liv i bilen och var påväg till Lund och vår älskade Stina och hennes Rafael för en helt spontan middag. Det behövde jag! Underbara, älskade vänner! Tre timmar med skitsnack och uppdateringar hann vi med innan vi fick vända hemåt igen, och det var precis den kur jag behövde. Jag älskar spontana hittepån!

Liv med sin gudmor Stina, precis innan vi packade in oss i bilen för hemfärd <3

 


Fortsätter året i den här takten så har jag ett fint år framför mig! 


/Alexandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Skapa flashcards