degerogard

Direktlänk till inlägg 31 januari 2014

Jag ska bättra mig...

Av Alexandra Lindström - 31 januari 2014 11:07

Sent om sider kommer här en uppdatering kära vänner.

Det är mycket på gång nu! Både roligt och tråkigt, men mest roligt! Tänker inte avslöja för mycket innan något är helt hundra dock. Tiden går alldeles för fort i ett avseende, och alldeles för långsamt i ett annat. Aldrig är man nöjd! ;)


Här har ni ett av våra projekt som pappa och jag roade oss med förra helgen. Blev bara klart på den del som det redan stod trästolpar på, resten får bli när tjälen har släppt.

   

Tycker det blev ganska tjusigt jag, men så är jag väl partisk.
 


Underlaget i hagarna är inte jätteroligt pga att vädret vände så hastigt och lustigt och gick från höstregn till minusgrader på ett och samma dygn, men det har nästan kommit tillräckligt mycket snö för att hästarna ska kunna springa av sig överskottsenergin i hagarna nu och mer snö kommer det. Snöar på ganska duktigt just nu till och med. Jag har egentligen inte mycket till övers för snön men det är vackert ute nu när träden är alldeles täckta i frost. 

Mio i sitt nya täcke vid morgonpromenaden i morse

 


För ett antal helger sedan var vi hembjudna till grannarna på middag, trerätters och sällskapsspel. Riktigt mysigt!
Avocado med creme fraiche, citron och blåmögelost till förrätt. Ungsbakade grönsaker, sallad och lax till varmrätt och hemgjord hallon/lakritsglass till efterrätt med physalis och hackad mörk choklad. Behöver jag säga att jag sopade banan med mina motståndare i kinaschacket? :D Mycket god mat och väldigt trevlig afton. Goda vänner ska man vara rädd om.

           


Lisa har varit hemma och hämtat sommarkläder inför en resa till Teneriffa med Johan. Jag är inte avundsjuk alls och finner ingen humor överhuvudtaget i det faktum att det kommer regna på dem deras två första dagar! ;)
Körde Lisa till tåget i går i alla fall och styrde därefter direkt ner till Tingsryd där dagens gympass blev att lasta och lossa fem balar torv á 400 liter och tre säckar foder á 25 kg, allt under fönsternivå dessutom. Bra kvinna reder sig själv och jag älskar det stora skeppet till bil! Den stora fölboxen skulle bäddas upp inför fjolårsfölets avvänjning som kommer dra igång snart nu.

Idag blir det troligen att slå rot i soffan med någon bra film och fly snörusket och blåsten här utanför tills det är dags att släpa min för de senaste dagarna värktablettsdrivna kropp till stallet för diverse göromål senare... 
Det händer att jag ställer mig frågan varför i hela friden jag väljer att jobba borta under sommarmånaderna när livet är så underbart härligt här på gården, och så vara här i allt elände vintertid... Det har dock sina orsaker, och jag får lov att sluta tycka synd om mig själv. :P

/Alexandra   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards