degerogard

Direktlänk till inlägg 5 februari 2014

Jonglerar och pusslar

Av Alexandra Lindström - 5 februari 2014 20:43

Är det inte det man ständigt gör här i livet? Håller massa bollar i luften och pusslar för att få ihop tiden? Inte så att jag klagar, jag tycker det är roligt och har det bra mycket hellre så än ett helt blankt schema vecka efter vecka. Även om semester alltid är trevligt, missförstå mig rätt nu! :P

I förmiddags var det stall för hela slanten under en blå himmel dekorerad med en strålande sol! Jag har SÅ tröttnat på den mulna himlen och råa luften, men tror bestämt att våren snart är här! Hoppas på det i alla fall... När allt som skulle göras i stallet var klart för dagen lagade jag en sen lunch till mig, mamma och Carola, och efter det var det dags att åka hem till Tilli för övning med tjejerna i kören. Detta är dock något vi gör helt utanför "körens regi", vi är alla en del av Tillis projektarbete som kommer avslutas med att vi framför en liten repertoar på diverse ålderdomshem.


Gerplas utbildning är nu igång på riktigt i och med att Miskas avvänjning har börjat. Vilken pärla denna Gerpla! Ni vill inte läsa allt mitt överexalterade tjat om hur fantastisk hon är så jag hoppar över det, men vilken talang!

 

Bjussar på ett filmklipp också, här ser ni hur lyhörd hon är och hur lätt hon växlar gångart. 


 

Imorgon blir det att ränna (springa) massa ärenden på stan (Växjö). På fredag ska vi vara produktiva är tanken och i helgen kommer Liv vara här hos oss. Får se vad vi hittar på för skoj då! :)


/Alexandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards