degerogard

Direktlänk till inlägg 4 mars 2014

Flänger runt

Av Alexandra Lindström - 4 mars 2014 11:30

Jaha, det där med bättring på bloggningsfronten gick det ju som det gick med... Men som jag sagt så många gånger förut så skriver jag ju det här mest för mig själv, jag är helt enkelt inte en av dem som matar upp femtioelva inlägg om dagen... :P


Torsdag-lördag befann jag mig i Göteborg av alla platser, har aldrig vägarna förbi där annars. Och nej, det var faktiskt inte för Gothenburg horse show, belive it or not! ;)
Torsdagskvällen gick vi på Rock of Ages med trerätters middag. Förrätten bestod av en skaldjurstallrik med handskalade räkor marinerade i chili och syltad ingefära, dillkokt havskräfta, blåmussla kokt i Chardonnay, västerbottenpaj och rostad vitlöksdressing. Huvudrätten var torsk med rostad pepparrot med ljummen sallad av rödbetor, kapris, räkor och dill samt potatispuré smaksatt med timjan och västerbottenost,  och sötsur vitvinssås. Min dejt valde köttalternativet som var hängmörad ryggbiff från Donald Russel med rökig pulled pork ragu smaksatt med Jack Daniel’s, pankorostad hasselbackspotatis, syrad cole slaw och gräddig rödvinssky. Till efterrätt serverades hallonpannacotta med lakritsflakes och sötsyrliga färska bär. Ett och annat glas vin, lite bubbel och en drink slank också ner. Lilla jag vart bortskämd vill jag lova!
Showen var toppen och har ni möjlighet att se den rekommenderas detta starkt! Man fick inte ta några bilder under föreställningen så ni får nöja er med en halvtrist bild på scenen innan föreställningen drog igång (där ni får en känsla av hur pass nära vi ändå satt) och så deras egna youtube-klipp.

 

Under dagarna i Göteborg hanns det bland annat även med en lunch med före detta kollegan Sanna, shopping och en kväll på relaxen på hotellet.


Helgen dessförinnan var vi uppe hos Lisa och Johan för att hälsa på. Körde upp på fredagen och åkte då direkt till Stadium arena för att som VIP:are se Dolphins möta Borås (basket), kul! Lördagen inleddes med sovmorgon, sedan tog vi en promenad ner till city för lite ärenden och en fika. Därefter åkte vi direkt till Linköping för att ta en snabbrunda på IKEA innan vi tog oss pizza till lunch/middag och sedan Disney on Ice i Cloetta Center.

Bilarna var där (någons höjdpunkt;)),

 
likaså Sebastian med sina havslevande vänner

 
och gänget från Toy story
  
liksom Tingeling med flera.

Klart sevärt även om vi var ganska ensamma om att vara där utan barn i sällskapet... ;)


Nu på söndag åker vi ner till Margaretehof för hingstshow och en clinic för Unn som jag ser väldigt mycket fram emot! För er som inte har koll på vem Unn är så har ni ett par youtube-klipp här. Om ni kikar riktigt noga uppe i högra hörnet på läktaren så ser ni en filur med svart keps med vitt märke fram på, den filuren är lilla jag :)


Känner ni att det är vår i luften förresten? Man vet inte om man ska jubla eller gråta över att det nu är för kallt utan men för varmt med overall... Håll tummarna för ett tidigt betessläpp! 

/Alexandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards