degerogard

Direktlänk till inlägg 15 april 2014

Så var det dags igen...

Av Alexandra Lindström - 15 april 2014 08:25

I fredags åkte Lisa och jag upp till Norrköping med bilden lastad till bredden. Nu drar säsongen igång så smått och inleddes med en introdag i lördags, vilken tyvärr inte gjorde mig värst mycket klokare. Även denna sommar kommer bli väldigt spännande ur ett antal aspekter, jag ska dock göra mitt bästa för att hålla mig utanför i år. Förra sommaren satte rejäla spår i mig, somliga lever jag med än, och inte får man mycket för det inte. I år tänker jag sitta på bänken och låta andra sköta matchen. 

När Lisa kom hem från jobbet i söndags åkte vi direkt för att se Dolphins mot Borås i fjärde semifinalen. Vinst med 86-78. Stadsunderhållning...
 

Nu bor jag då således på en madrass i Lisas och Johans vardagsrum. Sa upp min (och Lisas) lägenhet när jag förra året bestämde mig för att inte återvända hit. Att dela lägenhet är inte så hemskt som det kanske låter, Lisa och Johan bodde ju i "mitt" kök i somras så vi är vana. :) Mitt största bekymmer just nu är deras urmysiga öppna spis. Jag sover jämte den och det DRAR NÅGOT FRUKTANSVÄRT. Förkylningen som jag brottats med i en dryg vecka ger sig inte och höger axel och min onda nacke klagar. Får klura ut nån fiffig lösning på detta bekymmer.

Första arbetsdagarna blir fre-mån och jag hoppas den här veckan och de dagarna går rikitigt fort! Direkt efter jobbet på måndag drar jag ner till gården för ett par dagar. Jag har redan tröttat på lägenhetslivet och så fyller jag ju år den 24 vilket ska firas med de allra bästa. Det får bli ett lugnt firande dock för jag jobbar fredagen och måste alltså köra upp igen redan på födelsedagskvällen... 

Innan vi åkte iväg hann vi med att fira morfar på hans födelsedag den 7/4. Mormor hade dukat påskfint och Lisa och mamma hade med sig LCHF-bakverk i form av dammsugare och biskvier.
   

Lite sentimentalt att traska omkring hemma hos mormor och morfar. Många minnen både på gott och ont. Nu är det sig inte helt likt heller då de så sakteliga skalar ner sitt boende för att så småningom få plats i något mindre än huset de själva byggt... Åren de går.
Även Lisa och jag blev firade denna dag, man får vara lite effektiva när man väl ses. Tack så mycket för fina presenter, badrumsmattan har flyttat in och ungsformen invigdes till middagen igår. :)

Just nu känns det ganska motigt med ännu en säsong i parken och en sommar i Norrköping, men jag sätter mitt hopp till att det vänder när vi kommit igång och mina bästa kollegor och Norrköpingsvänner åter infinner sig i stan. 

/Alexandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards