degerogard

Direktlänk till inlägg 29 april 2014

Ett år äldre

Av Alexandra Lindström - 29 april 2014 10:39

Firandet av födelsedagen började redan samma kväll som Lisa och jag kom hem från första jobbhelgen i Norrköping. Körde hem till gården direkt efter sista arbetspasset den 21:a, lämnade av Lisa och hämtade upp C och så åkte vi vidare till byn där vi hoppade över till Stinas bil och så åkte vi hem till Jennie för kaffe/te och såg på Bonde söker fru där en klasskamrat från högstadiet deltar i år. Alltid lika mysigt när vi alla kan samlas på ett ställe!
Själva födelsedagen firades hemma på gården med de närmaste.
Lisa bakade en mumsig morotstårta

 
Viddi och jag invigde en av födelsedagspresenterna från mamma och pappa, en ny tömkörningsgjord och nya tömmar.
 
Den bästa belöningen efter ett arbetspass, enligt Viddi, är att få rulla sig i paddocken <3
 
Såhär såg det ut igår, de har fått komma ut i sommarhagen om dagarna :)
 
På jobbet ser det ut så här om eftermiddagarna...
 
men man kan inte låta bli att bli inspirerad av det där stället! Fick stor respons på dessa naglar :)
 
Skrev redan förra året om att en av fördelarna med stadslivet är att man får mer tid över till att måla naglarna... I övrigt blir sysselsättningen i staden i första hand motion för min del. Skönt att ha nära till gymmet i år igen och roligare blir det när man inser att man nästan är tillbaka till sitt forna jag. För ett antal år sedan, när jag först flyttade upp till området och snart insåg mitt enorma misstag, genomgick jag något av en depp som angav sig i form av några extra kilon... Där fick ni veta nåt nytt...
Här ser ni också två av mina andra presenter, nya skor och (inte en dag för sent) en ny mobil! :)
 
Lisa sysselsätter sig med diverse projekt i lägenheten, främst är det balkongen som är i fokus just nu. Här har Johan byggt en blomlåda som Lisa målat lila.
   
Och här byggs måttanpassad sittbänk som ska målas i samma fina färg :)
 
Vi invigde bänken igår, Lisa och jag, med varsin hallon/blåbärssmoothie till lunch. Påskriset sitter fortfarande uppe och kommer så få göra tills blommorna tar över färgprakten.
 
Påsken firade vi med påskbrunch en dag när vi alla tre var lediga...
 
...och självklart serverades även mormors "svampar på grön äng". Den enda egentliga påsktraditionen vi har i familjen.
 

Igår var vi iväg på bio och solnedgången fångade min uppmärksamhet när vi hämtade bilen i P-huset...
 
Norrköping är inte så tokigt alla gånger.

/Alexandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Skapa flashcards