degerogard

Direktlänk till inlägg 2 november 2014

Halloween på Kolmården

Av Alexandra Lindström - 2 november 2014 10:14

I torsdags hämtades Liv och dagen spenderades med hästar i olika former. Hon är väldigt mån om min gamla gunghäst Brunte (som hon surprise surprise döpt om till Viddi) och härmar sånt hon ser oss göra i stallet, så som borsta och krama och lägga på täcke. Nån sadel har han inte till hennes stora sorg... ;)
Tidigt fredag morgon begav vi oss norrut. Bilen fylld till brädden då även mamma och pappa följde med, likväl som all packning. Jag är kvar här uppe pga jobb och Liv skulle vidare för en mysvecka med sin pappa. Så det blev lite väskor och pick och pack..

Halloween på kolmården är verkligen riktigt rysmysigt, och kan varmt rekommenderas. I år tyckte jag dock att det lite här och där tagits ut lite väl snäva svängar... Men det blir väl lätt så när något helst ska överträffas.

Vi hade iallafall en toppendag. Delfinshowen var som vanligt dagens höjdpunkt. VIP-platser dit blir mamma alltid lika glad för och det uppskattades även av lilltösen denna gång. Bamses kramkalas var annars Livs prio #1. Det roliga med halloween är väl just att det händer så mycket annat så det blir variation från vanlig säsong liksom. Spökpyssel i lagunen var roligt och resulterade i två spindlar som Liv fick med sig. Häxmusikalen är strålande och deras låt spelar fortfarande i huvudet på mig. Spökparaden och Spökbalen andra uppskattade inslag. Igår var det även en eldshow (vet inte om den varit hela helgen) som Lisa och Johan hann se när de slutat.

De båda hann även ansluta till oss en liten stund i fredags när de stämplat ut för dagen.

Jag är nu tillbaka i parkens beiga uniform vilket känns lite ovant jämfört med hotellets svarta, men det är kul att få avsluta säsongen här. Det är ett helt annat drag i parken och det är inte utan att jag saknat parken i år. Även om jag trivts på hotellet också! :P

Lisa har gjort sig lite känd för sina frisyrer och idag såg hon ut så här:

Jag börjar om 20 min och Johan om 50, men då Lisa började 08.30 så blev det en tidig morgon för oss allihop då vi samåker ut till parken. Tur vi har kaffe/chokladmaskin i lunchrummet ;)

/Alexandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards