degerogard

Direktlänk till inlägg 20 november 2014

Kontraster

Av Alexandra Lindström - 20 november 2014 16:45

Efter jobbhelg i parken inleddes så en efterlängtad storstadsledighet hos syster och Johan. Sistnämde ser man inte så mycket av dock då han jobbar stup i kvarten, överallt och ingenstans och näst intill dygnet runt. Älskade, saknade systeryster och jag hade mycket att ta igen och inte minst en lista julklappar att checka av, men unnade oss en och annan hemmakväll också i mysiga lägenheten (som dock förhoppningsvis blir ett minne blott till försommaren!).

 
Då jag inte hade bil kvar i Norrköping denna gång fick vi låna Johans när han var på jobbet. Fann mig själv i baksätet när jag intog förarsätet... ;)
 
Som tack städade vi bilen, big city style... ;)
 
Morgonen som jag skulle åka hem vaknade vi till årets första snö... Då kan ni tro jag var glad att det inte var med bil och hala sommardäck jag skulle ta mig hem, utan med tåg.
 
Lisa vinkar av vid stationen
 
 

Snön dattnade av vid Bodafors och hemma såg det ut som när jag lämnade. Ser ni Herr Skata? Han gick och pickade i marken jämsides med Viddi. Ibland undrar man... :P


Farsdag firades med paket och önskemiddag...
 
...och i söndags firades farsdag en gång till samt ett tvåårsjubileum. Denna gång tillsammans med mormor och morfar, samt Lisa som kom hem med tåget i fredags och Johan som anslöt under eftermiddagen. Mamma hade gjort LCHF-smörgåstårta (mums!) och Lisa, Johan och jag gjorde LCHF-chokladfondanter med en krämig kärna av hasselnötscréme som serverades med rostade hasselnötter, hallon och vispad grädde (mums igen!). Mysig eftermiddag/kväll i trevligt sällskap.
     
En liten gräddincident... ;)
 

Johan åkte hem igen igår efter att vi varit och sett på bio hela gänget, minus far som jobbade sent i vanlig ordning. Lisa får vi behålla till mitten av nästa vecka. 

I senaste numret av Islandshästmagazinet publicerades utlåtanden från 9 utvalda som testat varsin Mosquito Magnet i somras. Roligt att få läsa andras reflektioner och hur de upplevt maskinens effektivitet. :)

 


Idag hade vi en sån där toppendag i stallet när alla verkligen var på topp, både fyr- och tvåbenta. Viddi fick gå och beta lite längst kanten på paddocken som belöning efter sitt pass, och jag kunde på så sätt se mammas och Stellas ridpass. Fröken töltmaskin satte ett rejält leende på mammas läppar där de övade övergångar tölt till trav och tvärtom. Taktfast och tveklöst. Sådana dagar lever man länge på! :)

/Alexandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards