degerogard

Alla inlägg under oktober 2015

Av Alexandra Lindström - 26 oktober 2015 08:30

Ja, här går livet i 200 blås som vanligt. Denna veckan är lite sönderhackad av några dagar jobb och lite must do's, men annars är det min "släpp allt och bara va"-vecka. Stefan aka Sundsvall är nere i småländska skogarna igen sedan i förrgår. Jag har bara sett en skymt av honom än dock då han crashat hos brorsan och svägerskan i stan. Sundis och hans brorsa var iväg och skjöt lerduvor igår. Kul enligt utsago! Jag jobbade igår... Vi ska dra iväg på nåt kul nu på min slappvecka, vad vi ska hitta på har vi inte bestämt än. Hur som helst... :)


Jag har varit iväg och gått min sista utbildning genom jobbet på ett tag. Den var roligast hittills, kanske för att vi fick nörda ner oss... ;) Gänget var toppen och kursledaren var bäst. Hade en kalasvecka.
Bästa syrran började jobba tidigt på min resdag, så hittade denna lappen på min dörr <3

 
Utsikten från hotellrummet
   
Jag måste säga att jag har haft tur med hotellrummen hittills, med trevlig utsikt och så där. En av grabbarna i gänget fick ett miniatyrrum där han knappt fick plats i duschen, en annan hade en inglasad passage precis utanför fönstret och en tredje såg rakt in i en lägenhet från sitt fönster. Jag har inget att klaga på, mer än att jag skällde lite på receptionisterna när det uppenbart varit någon inne och städat trots att jag hängt upp deras skyltar om att jag inte ville ha städat och inte ville bli störd. 

Självskyddet gav mig ett antal rejäla blåmärken då grabbarna tyckte det var roligt att övermanna och jonglera med lilla småländskan (jag gav igen dock, tro mig! Det sitter i tekniken...;)), men jag sopade mattan med mitt lilla gäng när det kom till provet (full pott!) så grabbarna bjussade på en avskedsöl när vi åt middag på centralstationen innan alla skulle iväg till sina tåg. Mysigt! :)
 

Helgen när jag kommit hem blev tung. Dels hade vi missat att stänga staketet på ett ställe där pappa kört med grävaren tidigare i sommar, så när hästarna fick tillgång till den hagen så var de ute på vift för första gången i mitt liv och så länge jag har något att göra med det så var det också sista gången det hände. Vi fick hem alla välbehållna inom en timme. Dessutom hade vi bestämt oss för att låta Vincent och Ossian kila vidare innan vintern och den helgen blev det bokat. Vincent, nu 18,5 år gammal, och Ossian, 16,5 år, hade båda fått känna av att åldern tog ut sin rätt. Vi ville ge dem ett värdigt slut.

Ossian och Vincent
 


Mamma och jag har roat oss med att skaffa lite utbildningar och snart ska det komma ut kompetenta människor och godkänna gården. Kul! :) Vi kom in på det när vårt försäkringsombud var ute och kollade så vi var ordentligt försäkrade. Vi fick lite hicka då när åskan slog ner i elledningen och det började brinna i en eldosa i huset för ett tag sedan, så vi ville vara säkra på att vi var rätt försäkrade. Försäkringsombudet var nöjd och tipsade oss om dessa utbildningar då han tyckte att vi redan uppfyllde kraven, och jag ser fram emot att få upp skyltarna som bevisar det! :)
 

Ni kommer ihåg att Dis och jag var modeller (längst ner i det inlägget) för Virres bok "Sitsträning i praktiken" i tidningen Islandshästen i våras? Virre hade pratat med mamma om att bilderna eventuellet skulle användas i en annan tidning, och så får jag detta sms från Ylva häromdagen ;)
 
Så när jag sitter och scrollar igenom facebook samma kväll får jag syn på Dis och mig själv! :)
 
Ska bli kul att få bläddra i pappersversionen när det kommer ut i handeln! :)

Vi roar oss med en del renoveringsarbete på ledig tid, och detta är ett litet tidsfördriv jag pysslar med som terapiarbete. Hittade dockskåpet på en marknad, och när hon bara ville ha 100kr för det så kunde jag inte låta bli!
 
Nytt yttre kräver nytt inre...
 
och nytt sällskap...
 
Framtiden är ljus!  
 

Om två månader är det annandag jul idag. Vi har börjat planera julklapparna för i år Lisa och jag, och börjat köpa dessa... Det svåra är ju att man bara vill få ge presenterna när man väl köpt dem! Men tiden har ju för vana att rusa fram, så snart är det dags! :)
Förra julen, jag och Lisa
 

Idag är jag LEDIG! Så även far och vi har vädret med oss, så idag ska vi fortsätta bygga bygga bygga :)

/Alexandra

Av Alexandra Lindström - 25 oktober 2015 21:30

Idag är Dis 140 dagar och Gerpla 130 dagar in i dräktigheten. #spänningenärolidlig

 


/Alexandra

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Skapa flashcards