degerogard

Alla inlägg under juni 2016

Av Alexandra Lindström - 24 juni 2016 08:12

Idag är det midsommarafton. Äntligen lite långledigt! Det känns som jag inte gjort annat än jobbat nu i juni, men det beror nog på att de gånger jag varit ledig har det i regel varit endagars. Man hinner ju inte varva ner då liksom. Men jag klagar inte, allt har sin tid.

Dagen till ära blir det lite grodor runt midsommarstång och därefter midsommarmat.

Det känns att sommaren verkligen kommit till gården nu. Även om man missar mycket av den när man jobbar mycket, så ser man ändå bra mycket mer av den nu när man utgår ifrån gården varje dag istället för att spendera sommaren i en lägenhet i Norrköping.

Häromdagen kläcktes första kycklingen i hönshuset. Jag har kanske inte nämnt att vi har höns på gården igen. Vi la ju ner avlandet för många år sedan, och hade sedan bara kvar djuren i ren nostalgi tills de trillade ifrån. När sista tuppen blev ensam köpte vi kvickt en liten uppsättning dvärgkochin dock. Det blev så tomt utan hönsen!

Det växer och frodas nu äntligen i trädgården också. Vi hade a bit of a ruff start, när inget ville gro för det skiftade så i temperatur hela tiden (jag kör ju friland), men nu har det kommit igång! :)

Igår skördade vi till och med årets första zucchini! I år odlas grönkål (självskriven), gul och grön zucchini, plocksallad, spenat, mangold, sockerärtor, stjälkselleri, gurka, tomat, kronärtskocka och diverse blommor. Satte aldrig någon potatis i år... Vitlöken är jag däremot måttligt sugen på att skörda en, men kan inte bestämma mig för om det vore bättre att vänta och torka alla.

Dessa tre par skorna nötte lite på gatustenen i centrum häromdagen. Jag hade faktiskt två dagar ledigt sön-mån, och då gjordes det tid för shopping tillsammans med Lisa och Cornelia. Mysigt värre.

Denna älskade lille katt
/Alexandra

Av Alexandra Lindström - 10 juni 2016 19:10

Idag hade Vallari och Vivaldi besök av en liten tös och hennes pappa. Båda fölen var framme och hälsade, och de uppförde sig så fint mot denna entusiastiska lilla tös. <3


     

/Alexandra

Av Alexandra Lindström - 6 juni 2016 20:11

                           

/Alexandra

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Skapa flashcards