degerogard

Direktlänk till inlägg 16 april 2017

Tacksamhet och saknad

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig med att plocka av sina kamrater. Alla årstider har sin charm ;)

Vad har vi hunnit med sedan sist? 
Jag tog en veckas semester och flydde till solen på Gran Canaria med kärleken i slutet av februari. Vi fick uppleva Las Palmas årliga karneval, lokalbussarna till marknadsdag i en bergsby, många mil till fots runt om i staden, längst strandpromenaden och i gamla stan. Vi fick jämföra norra och södra halvan av ön och spendera en heldag i Maspalomas. En helt fantastisk vanlig semesterresa som jag är så tacksam över.

   
 
 
 

För att mjukstarta efter semestern drog vi iväg på en weekend till Göteborg. Började med Tölt on ice (stor eloge till arrangörerna som stod för en välgenomtänkt och proffsig tillställning, uppskattas av både besökare och ekipage), därefter en natt i Göteborg och så fann vi oss själva på Gekås dagen därpå. Ups... ;)
 

Fölen växer så det bokstavligen knakar i dem. Valdi är så förbaskat nyfiken, modig och självständig. När vi hade satt upp bromsfällan exempelvis, stannade han själv till och gick fram för att undersöka saken medans flocken sprang upp till betet. 
 

Lisa renoverar vidare på sin stuga, nu senast stod badrummet på tur. Lite nytt porslin och ditt och datt gör så mycket! Hon har blivit riktigt grym på att lägga silikon på köpet! ;D På riktigt.
 


Fruntimren här på gården har hunnit med att fylla år också. Jag firades med middag på Pinchos. Vi hade aldrig varit där, men hört gott om det och kan nu rekommendera det i vår tur. Svamprisotton och rabarbermojiton är mina favoriter.

     


Häromdagen var det dags att samla arbetslaget för att lyckönska en kollega som valt att lämna oss för nya erfarenheter. Tråkigt när kollegor slutar, allra helst när det är någon man respekterar, trivs ihop med och riktigt kommer sakna. Vi som blir kvar gick ihop och köpte ett armband för att visa vår uppskattning, och det lämnades över på samkvämet på Pinchos efter hennes sista arbetspass hos oss. Det var denna kollega som smittade mig med sin förtjusning över Pinchos... :P

   

Såg att det var 6 år sedan vi var i Aten med kören... Som sagt, åh vad tiden går!
 

Avslutningsvis har Lisa och jag varit i Urshult och deltagit vid begravningen av vår biologiska farmor. Här hade jag kunnat skriva mycket tankar och funderingar, men behåller dem för mig själv. Livet är skört. Vi vet aldrig vilken dag som blir vår sista, och jag tror att det enda vi verkligen ångrar till slut är det vi inte gjorde.
Vila i frid Edit.

/Alexandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Av Alexandra Lindström - 24 juni 2016 08:12

Idag är det midsommarafton. Äntligen lite långledigt! Det känns som jag inte gjort annat än jobbat nu i juni, men det beror nog på att de gånger jag varit ledig har det i regel varit endagars. Man hinner ju inte varva ner då liksom. Men jag klagar in...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Skapa flashcards