degerogard

Direktlänk till inlägg 18 november 2011

Till tomten

Av Alexandra Lindström - 18 november 2011 17:00

Dags att börja förbereda alla go'a tomtenissar om vad som står på önskelistan iår... ;)


En pastamaskin, hemgjord pasta är tusen gånger godare än köpepasta! Dessutom är pastamaskinen toppen vid exempelvis bakning  :)

    


En skottkärra med 2 hjul, eller annan stallutrustning, vore underbart att ha i nya stallet sen ;)

     


Back on track fleecetäcken, gärna 2st i stl 135... ;)


Eller något bra att ha i köket... Saknar mortel, större ungsform och lite sånt, mitt "lägenhetskök" tar oss långt men inte överallt :P

Grabbarna tycker att det är himla kul att vara med i köket också, så något barnvänligt köksnyttigt, ex en kokbok för barn, förkläden, kockmössor, roliga kak/bakformar eller något liknande vore också roligt Tomten... :)
    


Jag hoppas att Tomten har överseende med de störra klapparna, jag/vi bli minst lika nöjd(-a) för de mindre! :)


/Alexandra

 
 
Mia

Mia

18 november 2011 20:47

Hej igen!
Tänkte höra hur ni ska göra över jul? Vi har ju alltid köpt en julklapp till Stellan och sen något till pojkarna men jag tänkte om vi bara ska ge till varandras barn i år eller om vi ska byta "Par" och "par"? Vad tycker ni? Jag tror inte Alida har vari så mycket för att fixa med julklappar så vi har inte fått nåt åren innan... :P

http://mariareh.blogspot.com

Alexandra Lindström

19 november 2011 09:26

Hej!
Jag är hos mina föräldrar över jul, pojkarna är hos Alida den veckan, de ska till Stellan på måndagen 26e(så är det sagt nu iaf, det har en förmåga att ändra sig i sista minuten) Då kommer jag och min syster åka upp och troligen stanna till onsdag så firar vi jul med barnen då. Har ni tid och möjlighet så kunde vi ju ses nåt då! Om det är så att ni gett tidigare men inte fått tillbaka så kan vi ge er iår som kompensation :P så får vi se hur vi gör med oss vuxna nästa år:)
Klart kusinerna ska byta paket med varann, önskar sig Vilma nåt särskillt? :)

 
Mia

Mia

19 november 2011 14:12

Jag är inte helt säker men jag kan inte minnas att vi fått nåt av stellan, inte som par iaf. Isf kanske roger fått en flaska whiskey eller nåt sånt (han dricker inte det :P) eller så har han kanske varit med på ulla å rolles julklapp. Mig gör det inte så mycket, jag tycker det är roligare att ge men nu när ni är ett par tänkte jag att det kan ju vara kul att ge "par"-gåvor, eller vad man ska kalla det :P
Vilma har ett överflöd med leksaker så hon önskar sig hellre nåt praktiskt, som kläder eller nåt pedagogiskt som man kan lära sig färger, siffror och sånt där :) Har du nån koll på vad pojkarna gillar nu? Jag köpte ju en hög med kläder åt dem i oktober så det vill dom nog inte ha igen. :P

http://mariareh.blogspot.com

Alexandra Lindström

19 november 2011 23:22

Då kör vi "par"-gåvor också :) Whiskey kände inte Stellan igen, han brukar vara med i farmor och farfars. Men här ska bli bot och bättring ;)
Vad grabbarna gillar och önskar sig skiljer sig rejält från vad de behöver kan man väl säga :P Sällskapsspel som ex barnmonopol som de/vi kan spela ihop, eller något annat som uppmuntrar dem till att röra på sig och umgås/samarbeta...
Kläderna till pojkarna var välbehövliga, tack för dem! Vi kompletterar fortfarande deras garderober! :P

 
Mia

Mia

20 november 2011 10:12

okej, det låter jättebra det :) Måste bara säga att vi är lite emot alla reklamprylar om finns till barn nu, hello kitty, bilar, princessor, ja allt sånt :P Tycker att det bara är ett billigt sätt för företag att tjäna pengar och det har blivit alldeles för överdrivet och inget vi vill sponsra. :) Däremot gillar vi astrid lindgrens filmer och sago-cdskivor ;)

http://mariareh.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards