degerogard

Direktlänk till inlägg 5 december 2011

Så närmar vi oss jul

Av Alexandra Lindström - 5 december 2011 18:19

Här ser ni resultatet av mitt lussebak, pepparkakorna tar jag dock inte åt mig äran för. Betygen på lussebullarna vart bra, ungarna nöjda och Stellan påstår att han aldrig ätit så fluffiga bullar. Och det kan jag tänka mig, med tanke på de tegelstenar till kanelbullar han bakat åt mig och hade med sig till Växjö en gång under min lägenhetstid. De smakade gott, men fick sköljas ner med mjölk. ;)

 


Pepparkaksbak får bli nästa barnvecka. Förra veckan nöjde vi oss med att dekorera köpe-pepparkakor med kristyr och bjuda farmor och farfar på fika. Kristyren höll Anton sysselsatt i timmar, så det måste varit roligt! Emil däremot tyckte det var roligare att få vara med och steka pannkakor... :)

Bilder sedan besöket i Nyköping hos Jennie, Sonny och Liv.
Fick övertala karl'n till att hålla i tösen, men när hon väl låg där i hans famn klagade han inte...


Närbild på sötnosen. Ville inte blända henne med blixten, men kamerainställningarna ville inte samarbeta, så det fick bli i svart/vitt.

 


Idag fyller världens bästa Stina år, GRATTIS!  
Bilden tagen av Lisa under vårt äventyr i Aten, Grekland.

 

Imorse pulsade jag ut till stallet i min älskade overall i SNÖ! Hoppas inte det snöar helgen 16-18, för då förstör den en helg som jag verkligen ser fram emot! Men tror nog denna omgången smälter bort relativt snart, och sedan kan den vänta tills marken fryst ordentligt, snö och gegga är ingen rolig kombo.

/Alexandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards