degerogard

Alla inlägg den 14 augusti 2011

...

Av Alexandra Lindström - 14 augusti 2011 16:25

Vänner är då bland det allra bästaste bästa som finns. Speciellt dem som man kan prata med om allt mellan himmel och jord även om det dröjer mellan gångerna man ses. De där vännerna som betyder nåt lite extra och som man i hjärtat känner kommer finnas vid ens sida hela livet igenom. Nära eller långt ifrån varandra så har man ändå tryggheten i tanken på att de vännerna finns där ute.


Lite halvspontant blev det en filmkväll med min bästa killkompis Krille igår. Två filmer plöjde vi igenom. Jag kan dock inte återberätta filmerna värst bra, då vi pratade sönder allt utom de blodigaste och våldsammaste scenerna. :P Jag glömde till och med att frossa i chipsen, TROTS att det fanns filmjölk att doppa dem i bara för min skull. :P Så kan det gå.

När man så sitter där iallafall och inser hur längesen det var man träffades för första gången och hur mycket minnen man har ihop med eller utav den andra så blir man allt lite sentimental.

Vänner är den familj man själv väljer sägs det, och det ligger ganska mycket i det.


Här har ni resultatet av kräftkoket som påbörjades strax innan jag åkte igårkväll:  

  

Vi provsmakade både till frukost och lunch idag, och vi tyckte alla att de blev väldigt goda. Vi tackar Eva med familj så väldigt mycket för kräftorna! :)


Söndag, stalldag med Trion och Linda. Vi började passet med att prata om vikten av hur man kommunicerar, både med ord och den energi man utstrålar. Sedan delade vi upp oss 2&2 och fokuserade bara på unghästarna. Jenny och Linda jobbade med Stella, Kajsa och Carmen jobbade med Dís, och Ebba och jag jobbade med DJ.

Löslongering, ledövningar och ridning.


Jenny på Stella.     


Kajsa & Dís. 

  


Då jag gick jämte DJ när Ebba red honom så blev det tyvärr inge ridbilder på dem idag. Men när hon övade på uppställning så passade jag på ;) 

 

Nu ska jag ta mig i kragen och gå ut för att städa bilen och packa servisen som jag och Stellan fått av Jenny med familj :)


/Alexandra

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards