degerogard

Direktlänk till inlägg 8 februari 2012

Update

Av Alexandra Lindström - 8 februari 2012 09:42

Veckan på hemmaplan har varit härlig, trots kolikpromenader och mängder av hinkar med vatten som jag burit i alla dess minusgrader som varit. Samlade energi med bästa vännerna Stina och Jennie, samt Jennies lilla familj. :) Vi gjorde sallad med en massa goda plocksaker och turades om att gosa med Liv. Jag hoppas på att Stina lägger ut de få bilder som togs under kvällen på facebook snart.
Veckan avslutades med att Trion var i stallet. Ebba och jag jobbade med DJ, som gör framsteg. :)

Ebba och DJ:
 


Igår hämtade vi upp grabbarna när Anton slutat skolan, vi skulle in och handla, Stellan hade ett ärende till banken och så skulle vi hämta upp någon reservdel till traktorn. Det slutade med att vi fick åka in till Norrköping och jaga skridskor och lämplig hjälm för att det visade sig att Anton skulle ha skridskor med sig till en utedag... Stellan vart lite sur och tycker det är märkligt att man nu förtiden bara utgår ifrån att alla barn har sådant som skridskor, och jag kan förstå hans irritation. Något som irriterar mig är att information från frita/dagis inte kommer hem hit som den ska/borde. Idag skulle tydligen Emil haft massäck med sig för en utedag på dagis, men det hade inte Stellan en aning om och därmed inte jag heller. Dessutom kan jag tycka att det är lite märkligt att de ibland ska ha med sig egen massäck och ibland fixar frita/dagis med det, det blir lite förvirrande.

Emil blev målad till pirat av gymnasieelever som stod i Hageby och gjorde ansiktsmålningar. Mitt i skridsko-shoppingen tog vi oss en välförtjänt fikapaus. Stellan, jag och Anton åt varsin semla och Emil åt en chokladboll, pirater äter visst bara chokladbollar förstår ni...
Så här såg han ut piraten Emil:
  


Skridskorna blev en hit. Emil åkte med Stellan till kossorna och Anton slog sig ner i allrummet med tv-spelet, med skridskor och hjälm på. ;) De åkte inte av innan det var dags för bad och nattningsrutinen, även om han för en stund insisterade på att få sova med dem på sig... :P
 
(ursäkta röran, men det tar ett tag att komma ikapp när mössen dansat på bordet en hel vecka;) ) 

Det ska bli intressant att se ikväll om skridskorna fortfarande är omtyckta eller om han tappat tycke för dem.. Jag hoppas dock att han lär sig snabbt (han har aldrig åkt skridskor förr!) och tycker det är roligt, med tanke på hur ivrig han var igår.


Idag ska Anton till tandläkaren efter skolan och sedan får vi se vad som händer.


/Alexandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Ovido - Quiz & Flashcards