degerogard

Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

Bull-, vovve- och TV-mys

Av Alexandra Lindström - 11 februari 2012 14:17

Stellan har efterlyst kaffebröd ett tag nu. Det är inget som jag är van vid, mer än från väldigt tidig ålder när vår bio.farmor trökade i oss sådant, så det är inget som jag prioriterat om vi så säger. I torsdags bestämde jag mig dock för att det var dags då jag fått låna mammas monstermaskin så jag skulle slippa knåda eländet för hand. Mamma föreslog att jag skulle lämna locket på under jäsningstiden, bra eller dåligt tvistar de lärde om... :P


 

På det här viset stannade ju degen i bunken, hade jag haft en bakduk över så hade jag väl haft deg över både bänk, maskin och golv...

Goda blev de iallafall, "luftiga" som Stellan sa. Den traditionella kanelbullen vann över mina experiment äppelmosbullar, men det blev väldigt gott det också. Måste lära mig att sluta experimetera när jag fått en specifik önskan, då hamnar experimenten automatiskt i underläge. :P


Igår kom hunden Lukas hit på besök för helgen. En trevlig vovve som hållt mig sällskap på promenader och som vi busat med i snön. Emil har testat att gå med honom i koppel och busat med en av leksakerna Lukas hade med sig. Skönt att se att han funkar (nästan) lika bra med barn, kommandot "loss" funkar lika bra för Emil som för mig vilket känns väldigt bra.

Igår kväll var Lukas trötter och låg mellan grabbarnas fotöljer under myskvällen. Imorse hittade jag Lukas i kojan under Emils säng, även om vi sagt att barnens dörrar ska vara stängda så inte leksakerna får fötter... Emil var dock strålande glad och klagade inte alls på att vovven var i hans rum. :P  Allt som allt fungerar allt bra, Lukas är nyfiken på barna och grabbarna är tillfreds med att ha honom i huset. Emil dock mer exalterad än Anton.
 


Nu har vi precis ätit varma mackor med tacofärsen som blev över efter tacosen igår.

"Sånna här mackor vill jag ha varje dag!" Vart betyget.

Nu ska vi "bylta på oss" och åka till Antons skola för att åka skridskor, Emil återigen väldigt exalterad då han för första gången ska få testa på att åka skridskor. :)

Ikväll blir det "bladetorer"(Gladiatorerna) med melodifestivalen i pauserna och chips med dipp. Ser fram emot myskväll.


/Alexandra

 
 
Ingen bild

carmen

12 februari 2012 00:19

Hunden låter ju mysig :) Här blev det napolionbakelse och te med goa Sofie A på besök. Vi kollade på melodifestivalen, lite kul, dom 5 låtar jag sa skulle gå vidare gjorde så oxå.... ;) Kram på er <3

 
Ingen bild

carmen

12 februari 2012 00:21

...klart du skulle ha locket på, var hade du annars hittat degen... den smet ... :P

 
Mia

Mia

15 februari 2012 12:40

ska du inte starta en Blåbergsköps gård-blogg? :D

http://mariareh.blogspot.com

Alexandra Lindström

19 februari 2012 08:50

Mjo, jag har funderat i de banorna :P Men så kom jag fram till att jag knappt uppdaterar denna ofta nog och då kommer jag absolut inte hinna med en till ;) plus att jag inte vill virra till det med adressändring för mina äldre läsare, och Degerö Gård kommer alltid ligga mig varmast om hjärtat så jag tror vi skippar en "BBK"-blogg, iaf i dagsläget ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Ovido - Quiz & Flashcards