degerogard

Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

Dagbokstjaffs...

Av Alexandra Lindström - 22 februari 2012 18:23

Igår spenderade jag mer eller mindre hela dagen i Linköping. Jag hade en relativt lång inköpslista på saker till vovve Lukas som jag kände att jag inte ville klara mig utan längre, och så skulle jag fixa arbetsbyxor åt Anton som växt ur sina, och titta på en ny vattenkran till tvättstugan då jag har tröttnat på att den nuvarande där enbart håller tätt med hjälp av en strumpa... Som för övrigt suttit där lite på gränsen till förlänge... Någon ny vattenkran hittade jag dock inte. Eller jo det gjorde jag men jag vart för snål och kunde inte bestämma mig för vilken jag isåfall skulle ha, och eftersom jag utan både mobil och sällskap inte hade någon att rådfråga så gav jag upp. Velade fram och tillbaka mellan den billigaste som såg ut som alla andra vanliga vattenkranar ni vet och en sån där välvd vattenkran, lite nyare modell ni vet... Problemet med den var att det var tvåhandsfattning som dessutom var lite old-school "snurra och vrida" och då tänker jag att mamma med hennes onda leder inte hade tyckt om den och så kan jag ju inte ha det! Även om hon bor 30 mil bort... Men man vet ju aldrig! :P


Och så var det ju fettisdagen igår också och dagen till ära var det faktiskt Stellan som gjorde semlor. Bullarna hade jag gjort i förväg så dem behövde han bara tina, men han vispade grädde själv och gjorde egen mandelmassa med viss vägledning. Varför låter det i regel som att man pratar om barns framgångar i köket fast man skriver om män..? ;) "Jippi! Han vispade grädde helt själv!" liksom... Nåja...


Imponerat på sambon har jag också lyckats med de senaste två dagarna. Han behövde hjälp med att bända på snökedjorna på traktorn och då ville ha   n att jag skulle stå med ett spett och bända omkring på kedjorna... Det lyckades jag inge vidare med och tyckte att jag kunde få ta hans uppgift: att hålla upp och dra i kroken som skulle runt och igenom för att kunna låsas (förstår om ni inte förstår vad jag menar men det var den bästa förklaringen jag fick ihop). Men icke sa nicke det skulle jag inte orka sa han... Men när han väl tröttnat på att jag och spettet inte kom överrens så fick jag prova varpå jag fick kommentaren: "nämen du är ju stark ju!" Tack för förolämpningen, jag är ju hästtjej! Hästtjejer blir starka och självständiga eftersom det inte är coolt nog för killar att pyssla med hästar så man måste göra allt grovjobbet själv! Nu vet han åtminstonde bättre tills nästa gång ;)

Idag fick jag t.o.m välja arbetsuppgift, i sandspridaren eller under den. Tur för honom att jag valde i den, för han hade då baske mig inte fått plats! Och inte hade han varit vig nog till att åla omkring i den heller...


Idag har jag varit på AF och samtalat med den trevligaste handläggaren jag någonsin haft. Massor med bra jobb finns det att söka också, synd bara att de inte begriper att konkurrensen är gastronomisk... Hann med en sväng i diverse affärer också när man ändå var i staden... Säljaren på jysk lyckades lura på mig stolsdynor, bara för att Stellan tyckt vi skulle skaffa och priset var bra... Dessvärre är det på mitt städschema de faller, får se hur länge de får vara fina!

Undra jag hur många som orkar läsa sig hela vägen igenom ett sådant här lite torrt inlägg. Trevlig kväll på er hursomhelst. Nu ska jag gå och ta tag i middagsmaten inna jag svälter ihjäl, orkar inte vänta på Stellan längre.


För ett år sedan, Carmen och Stella barbacka.

/Alexandra

 
 
Ingen bild

Carmen

23 februari 2012 11:39

..din pappa, Jörgen, är dock ett undanta iaf han hjälpa till med hästarna... :)

Alexandra Lindström

23 februari 2012 14:59

Ja han är bra pappsen! :) Finns bara ett problem, han har skämt bort oss med sin hjälpsamhet! Han använder ju t.o.m diskmaskinen, tvättmaskinen, dammsugaren och grejer helt på eget bevåg...:P

 
Ebba

Ebba

23 februari 2012 20:34

Vad roligt med Lukas, vad är han för ras ? :)

http://ebbizz.bloggplatsen.se

Alexandra Lindström

23 februari 2012 20:56

Han är en Border Collie, ni får träffa honom nästa söndag :) Eller tidigare om ni kommer ut något i veckan..? :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards