degerogard

Direktlänk till inlägg 5 mars 2013

Konsert "The touch of a king"

Av Alexandra Lindström - 5 mars 2013 11:36

I söndags medverkade vår ungdomskör tillsammans med tre andra körer från pastoratet i konserten "The touch of a king". Jag har nog aldrig haft så roligt på ett framträde förut. Jag har träningsvärk i ansiktet av allt leende och skrattande, och jag skämtar inte! Jag tror jag talar för hela Dädesjö ungdomskör när jag säger att vi är så otroligt glada över att ha fått möjligheten att arbeta med så kunniga, begåvade och ödmjuka musiker. Tack till alla som gjorde detta möjligt! Detta kommer vi bära med oss länge.

Ett litet smakprov

 
Affischen


 
"Kom igen nu, nu ger vi järnet!"
  
Mer om, av och med Jocke hittar ni här: http://jockesjokvist.wordpress.com/the-touch-of-a-king/



I stallet är allting sig ganska likt. Kim jobbar på...
 
...i vårt vackra vårväder!  Hoppas att det håller i sig, vi har tröttnat på snö och is! Ser ni vilken fin sits hon har nu mera? :)
 


Min "lille Vidde", Viddi från Degerö, växer som om han hade betalt för det... Lilla jag får väl vara glad så länge jag kan se över manken på honom... :P Jag hoppas dock att han slutar växa snart, då jag är lite emot det här med att avla upp islandshästarnas mkh och jag skulle uppskatta att slippa släpa omkring på en pall för att sadla och tränsa jätten Viddi i framtiden. Det är väl bra tur att han tycker det är så roligt att jobba så han tar på sig grimman själv, annars hade jag väl suttit i klistret redan där... ;)
Kim myser med Dís och jag pratar med Viddi (förmaningar om hans växande förstås...)
 


Jag satt och läste hemsidor tidigare idag och trillade in på Hinrik Þór Sigurdssons hemsida där jag fastnade för denna textsnutt:
"Ridning utifrån hästens förutsättningar, lönar sig i längden med harmonisk och balanserad häst som håller längre. Man kan väl få snabbt resultat genom att stressa på, dra ordentligt och sparka på, men det känn som att kissa i byxorna när det är 10 grader kallt, först blir det varmt och skönt men det dröjer inte länge innan man fryser något jävulskt mycket."
- Hinni, Isländsk ridkonst
Jag var bara tvungen att dela med mig av denna, den är så klockren. Tänk om fler kunde inse detta innan de står där med sina blöta byxor... Klicka på länken för att läsa fler av Hinnis funderingar, han har många tänkvärda sådana!


/Alexandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards