degerogard

Direktlänk till inlägg 25 april 2013

Födelsedagen

Av Alexandra Lindström - 25 april 2013 12:09

Då var jag 23, och närmre 25 än 20 som min kära vän Stina upplyste mig om. Jag kan börja förstå varför äldre alltid uppmanar en till att njuta för att livet går så fort, det gör verkligen det. Jag började försjutton förstaklass i Dädesjö i måndags, högstadiet i tisdags och tog studenten igår! Eller? Inte blir man lugnare i sinnet heller när alla pratat om att det är under de närmsta tio åren i livet som allt kommer förändras, och då syftar de förstås på hus, giftermål, barn... Gisses.


Nåja. Här och nu så händer inte så mycket, mest för att allt händer samtidigt. Syrran och jag åker upp till Norrköping i kväll, Pontus har tagit ledigt imorgon för att skjutsa upp oss ikväll och få en dag i Norrköping då han behöver ha bilen de två veckor som vi nu blir borta. Sen kommer han eller svärmor att hämta hem oss direkt efter jobbet kl 17.45 den 10/5 för att jag SKA SKA SKA köra mamma och Ebba till Mönsterås kl 06.30 den 11/5 för att titta på tävlingarna där. Det finns bara en sak som kan hindra mig och det är om något av stona här hemma är på G till att föla eller precis har fölat. Men det är också allt.
Om cheferna där upp i Norrköping bara kunde förstå hur mycket logistik och planering det ligger kring att vi ska kunna komma till jobbet...


Invigningen av mina Rambo Micklem Multibridles dårå.
Stella älskar sitt. Kanske för att vi testar de bettlösa alternativen först och hon ogillar sitt bett så är lycklig bara därför, men hon är mer fokuserad och arbetsvillig som aldrig förr. Det är som att hon tycker att det är ännu roligare att få komma ut och jobba nu. Det är svårt att förklara, jag kan bara säga att vi är jättenöjda och att vi varmt kan rekommendera er att testa!


Ársól från Degerö, aka Stella.

 


Kim och Dís jobbar mycket med longering just nu och Multibridlet funkar kanon även där.
 


Testat det i skogen har vi också gjort...
Stella, jag, Dís, Kim, Fjarki och mamma (bakom kameran)
 
...och det funkade alldeles utmärkt. 
 
Vi är helt enkelt lite förälskade i dessa träns :)


Igår fyllde jag och Lisas pojkvän Andreas år. Blev en riktig mysdag.
Lisa gjorde LCHF-pannkakor till frukost med hemgjord chokladsås, vispad grädde och hallon. Mums!
 
Sedan åkte vi in till stan för att handla hem middag och passade på att ta en fika med Jennie och Liv som mötte upp :) Bilderna är lite suddiga men det får ni leva med ;)
Jennie, Liv, jag, Lisa och Andreas
 
Jag och Liv
 
och hela gänget igen...
 


Eftermiddagen spenderades i stallet med Kim som jobbade Dís och jag jobbade Stella. Återigen med de nya tränsen förstås ;)
 
Kim och Dís    
 


Efter kvällsrundan i stallet...
 
...bjöds det på LCHF-tårta som Lisa bakat :) Jättegott, tack Lilli!   
 


Liv fick sin namnsdagspresent i efterskott när vi träffades för fikan i stan, och i morse fick jag en bild på tösen med alla presenterna på sig från Jennie:
 
Sötnosen! De där ögonen alltså...


Och så hade flygplanen roligt, eller vi roligt åt flygplanen, i söndags när mamma knäppte denna bild på himlen. Ännu roligare var det att hitta en bild på samma motiv i tidningen dagen därpå :)
 


Nu ska jag och Lisa packa ihop det sista, om en stund kommer svärmor och plockar upp oss så vi slipper ta bussen till Alstermo med vår "lilla" packning...


/Alexandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards