degerogard

Alla inlägg den 29 juni 2013

Av Alexandra Lindström - 29 juni 2013 08:18

till Svenska Mästerskapen 2013 för Islandshästar!
 
Jag köpte min biljett häromdagen, och precis som planerat slog jag till på en Meeting. Dvs fre-sön. Can't wait! :)
 
Bara tre arbetsdagar kvar att ta mig igenom först... Ledig idag och imorgon. (Ännu en tvådagars ledighet i fiskskålen, jippi...)

På tisdag åker Lif och Heiðir till sin nya ägare. Det känns sådär, främst för att jag inte kommer få möjligheten att säga hejdå. Samtidigt är det ganska skönt att slippa det momentet... De kommer få det jättebra, det vet jag ju. Och man kan inte äga alla hästar i världen, det vet jag också.
 
Och på ett sätt känns det bra att jag nu kan lägga all min energi på Stella och Viddi till hösten när jag kommer hem igen. Det känns lite lagom just nu...

Jag hade så behövt en hemresa för mitt välbefinnandes skull... SM helgen är vad som håller mig igång just nu, det är ljuset i min tunnel. Då kommer mamma och Kim upp och jag hoppas att det i kombo med hästar i fyra dagar i rad kommer ge mig lite energi och lyfta mig lite rent emotionellt... Hade hoppats på att Ebba(trion) skulle kommit med upp också, men hon orkar inte... Den 18-21/7 får jag ÄNTLIGEN åka hem en sväng - tack mina underbara kollegor som ställde upp och bytte (BÖT!) dagar hit och dit för att ge mig denna möjlighet! Det betyder allt!

Jag är inte den som brukar tycka synd om mig själv, men just nu är det lite för mycket som inte känns bra... Jag har börjat få förståelse för alla de tråkmånsar som aldrig drar upp persiennerna i städer. Jag är nu en av dem... :P Jag har aldrig riktigt förstått hur det kan vara en plåga att gå till jobbet, jag har alltid trivts på mina. Men i år finns det en plågoande som jagar mig, främst genom att jaga mina älskade kollegor. Och ni som känner mig vet att jag tar hårdare på saker när det rör mina nära och kära än mig själv. Och ett första intryck är förbannat svårt att ändra på.

Det är tuffare än tuffast att leva som en guldfisk i skål utan vatten.


/Alexandra


Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards