degerogard

Alla inlägg under februari 2014

Av Alexandra Lindström - 20 februari 2014 15:22

Lisa har varit hemma och hälsat på sedan i lördags, och Mio följer varje steg hon tar. Mio tycker inte om när flocken inte är tillsammans och tycks ha tagit det på sitt ansvar att se till att Lisa inte irrar bort sig igen... ;) Hennes glädje var total när hon insåg att Lisas röst inte kom från dumburken till dator utan att Lisa faktiskt stod i hallen, in the flesh!

Mio plåsterlapp

 

Imorgon kör vi upp till Norrköping, och jag stannar över helgen. En liten minisemester som jag ser väldigt, väldigt mycket fram emot. Vi har en del roliga aktiviterter inplanderade, ska bland annat se Disney on Ice i Linköping på lördag. Det blir även en liten invänjning på pendlandet igen då det blir en sommar till på Kolmården för min del trots allt. Det kommer bli en väldigt annorlunda sommar dock, på många sätt, men jag intalar mig själv att förändring inte alltid måste vara något negativt! ;)


Nu när Lisa har varit hemma har kameran, för ovanlighetens skull, kommit med ut till stallet även om det "bara" varit familjen som ridit och donat. Här har ni det roligaste som pågått i stallet denna vecka:

Lisa har ridit in sig på sin Fjarki igen (Viddi och jag i bakgrunden),

 

och Viddi går numera glatt med som handhäst, här ser ni provrundan i korallen.

 


Dagarna har alltså spenderats i stallet. Kvällarna däremot har Lisa och jag spenderat hos Tilli med resten av kören. Vi har lovat delta i Tillis projektarbete, som går ut på att vi ska framföra ett antal svenska visklassiker i egen tappning på älderboende. Orden "egen tappning" är orsaken till all övningstid, men så kul vi har! Roligt att få tänka lite själva, bolla idéer och leka med musiken. På så vis lär vi också känna varandras styrkor och svagheter i musiken vilket gör oss starkare som kör. Varje kväll fascineras jag över hur mycket dold talang vi har i vår lilla grupp som inte tas tillvara. Kommer ni ihåg att jag pratade om blodad tand efter körslaget som vi gjorde i våras? Nu är planerna i rullning igen och ska bara planeras runt det faktum att Lisa numera bor 30 mil bort permanent, och så även jag 6 månader...

Så här har våra kvällar sett ut

 


Livet hade varit ännu roligare om solen gjort oss sällskap lite oftare än den gjort nu ett tag. Har klockat ihop 20 minuter direkt solljus hittills denna veckan... Jag behöver mer sol!


/Alexandra

Av Alexandra Lindström - 5 februari 2014 20:43

Är det inte det man ständigt gör här i livet? Håller massa bollar i luften och pusslar för att få ihop tiden? Inte så att jag klagar, jag tycker det är roligt och har det bra mycket hellre så än ett helt blankt schema vecka efter vecka. Även om semester alltid är trevligt, missförstå mig rätt nu! :P

I förmiddags var det stall för hela slanten under en blå himmel dekorerad med en strålande sol! Jag har SÅ tröttnat på den mulna himlen och råa luften, men tror bestämt att våren snart är här! Hoppas på det i alla fall... När allt som skulle göras i stallet var klart för dagen lagade jag en sen lunch till mig, mamma och Carola, och efter det var det dags att åka hem till Tilli för övning med tjejerna i kören. Detta är dock något vi gör helt utanför "körens regi", vi är alla en del av Tillis projektarbete som kommer avslutas med att vi framför en liten repertoar på diverse ålderdomshem.


Gerplas utbildning är nu igång på riktigt i och med att Miskas avvänjning har börjat. Vilken pärla denna Gerpla! Ni vill inte läsa allt mitt överexalterade tjat om hur fantastisk hon är så jag hoppar över det, men vilken talang!

 

Bjussar på ett filmklipp också, här ser ni hur lyhörd hon är och hur lätt hon växlar gångart. 


 

Imorgon blir det att ränna (springa) massa ärenden på stan (Växjö). På fredag ska vi vara produktiva är tanken och i helgen kommer Liv vara här hos oss. Får se vad vi hittar på för skoj då! :)


/Alexandra

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards