degerogard

Direktlänk till inlägg 23 februari 2012

Debut

Av Alexandra Lindström - 23 februari 2012 20:56

Idag är jag extra glad över att svärföräldrarna inte är hemma och att hyresgästen inte flyttat in ännu. Idag debuterade jag som traktorförare i östergötland nämligen och hade skämts ihjäl om jag hade haft mer publik än Stellan, som lyckligtvis var upptagen med att köra en egen traktor, för det hade gett de flesta ett gott skratt kan jag tänka. Påpälsad upp över öronen, trots strålande sol och plusgrader, halvstår jag för att nå pedalerna ordentlig och hänger över ratten som en närsynt gammal dam och puttrar således fram i... tja, säg 5 km/h? På ett ungefär...

Hu säger jag bara! Hade bra mycket hellre suttit i pappas gamle åbäke som kräver tvåhandsfattning och styrkeprövning vid växling, akrobatik för att nå pedalerna och har betydligt färre knappar... Stellan vart uppmuntrande iallafall "Lalla kan ju! :)", dum vore han annars eftersom han inte hade kunnat dra loss sig själv där ute i skogen! ;) Jag kommer dock vara svårövertalad nästa gång om det gäller skogen, blir barnsligt nervös när det lutar och har sig... Stubbar är det värsta som finns, gällande traktorkörande i skog alltså.


Jag har blivit inlurad i diverse "loppis-grupper" på FB som gör det barnsligt enkelt att fynda och "fönstershoppa" hela dagarna även om man sitter mitt ute i skogen, vilket således har gett mig ett nytt litet intresse... Det har blivit ett par fynd hittills men oftast är det att man hittar åt kompisars småttingar eller till grabbarna här i huset. Idag gjorde jag första fyndet till mig själv: ett par fotbollsskor till gräs, dobbade eller vad det nu heter... Varför jag anser mig behöva ett par sådana kommer ni förstå längre fram i tiden. Blev ett par andra gympadojjor till grabbarna att växa i också hos samma säljare. Hursomhelst, man ska ju då skicka PM (personal message, Mormor) till varandra för att bestämma träff, men på svengelska har det kommit att heta att man ska "inboxa" varandra. Vilket jag tycker låter vansinnigt roligt nu när jag är lite övertrött. Jag menar, i min värld blir "Jag har inboxat dig!" detsamma som "Jag har packeterat in dig/slagit in dig i en låda!" Festligt! 


Nu säger jag god natt. Imorgon blir det en spännande upptäcksfärd i Norrköping då jag ska (försöka) hämta upp dagens FB-loppisfynd, a.k.a skorna.


/Alexandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Ovido - Quiz & Flashcards