degerogard

Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

Hej och hå på vågorna de blå...

Av Alexandra Lindström - 28 februari 2012 08:56

Det blir inte alltid som man tänkt sig och ibland kan folk chockera en med sitt beteende. Jag tänker inte gå in djupare på privatlivet här, men man kan väl säga att det stormar lite just nu. Det var tänkt att jag och Lukas skulle komma ner hit till Degerö igår, men vi kom ner redan i lördags. Ni som känner mig privat kanske har läst den senaste kommentaren jag skrivit på FB, som går in lite mer i detalj fast ändå bara är toppen på isberget.


Lukas fick leka av sig när vi kom fram efter tre timmars bilfärd, vilken han klarade med glans och brydde sig föga om att jag skaffat honom en egen vattenflaska och ett ben för att hålla honom sysselsatt... Han håller sig till mig, och har visat några tendenser mot de andra hundarna som jag inte riktigt uppskattar men som jag hoppas bara beror på hans historia och kommer ge sig med tiden efterhand som han lär sig att matte är högsta hönset och bestämmer i alla lägen.  


Igår var mamma, pappa och jag i Tingsryd och unnade oss skräpmat och traskade i affärerna. Lukas stod i centum för inköpen och fick en aktiveringsboll, en bollslunga, en klövjeväska och ett par antisplash-skålar bl.a Det som stod högst upp på listan var dock ett ordentligt reflextäcke. Jag ville inte ha något fodrat och inte något svart med bara några reflexprickar på, utan ett som faktiskt gör att han syns. Vi invigde det igårkväll när en av grannarna skulle komma med sin maskin för att hjälpa oss att lägg ut en ny halmbale i foderbordet (balarna väger ca 600-700kg/st...).

Så här ser det ut, bilder från morgonpromenaden och fotbollsmatchen.

     


I söndags var Trion här och jag la all min energi på Ebba och DJ. Hon red honom självständigt och kände på både traven och tölten. Visst är han grann? Ebba, som är minst huvudet längre än mig som är 158cm, ser riktigt liten ut på honom. ;) De gjorde framsteg båda två och Dj kommer bli en prima ridhäst när han är klar. Han visade på hög frambensaktion och rejält undertramp i tölten utan att Ebba pressade honom överhuvudtaget, så vi ser alla fram emot att se vad han kan prestera när han är längre fram i sin träning och utbildning!

Min nya favoritbild på Ebba och DJ, här i trav.


Nu blir här frukost och sedan får vi se vad vi hittar på. Det är så tråkigt väder, mulet och duggregn... Sånt duggregn som nästan upplevs som dimma ni vet. Usch.

Mammas gardiner ska gås igenom och sorteras, och så ska jag ta mig en runda med några av dem och de kläder jag fyndat åt sötnosen Liv till Jennie med familj någongång i veckan, och så blir det barndop för Maddes grabb Jamie på lördag.


/Alexandra 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Ovido - Quiz & Flashcards