degerogard

Direktlänk till inlägg 27 maj 2012

...

Av Alexandra Lindström - 27 maj 2012 13:20

Nu var det ett tag sedan sist. Sedan dess har jag hunnit med ett antal dagar jobb på Kolmården och därmed alltså varit i Östergötland. På bara några dagar drog jag på mig en förkylning och det resulterade i migrän ett antal kvällar i rad, men jag är på bättringsvägen.

I torsdags, direkt efter jobbet, körde jag neråt igen. Hööks hade premiär för butiken i Norrköping så jag kunde inte låta bli att stanna till där. Fyndade lite och träffade trevligt folk, körde vidare och köpte jättenyttig mat och anlände till slut på Degerö strax innan kl 23.

Det är lustigt hur snabbt man vänjer sig vid att åka långa sträckor. De där ca 40 milen är ju ingenting. Man kanske skulle göra den där roadtrippen till treriksröset i alla fall som Lisa och jag planerade när vi var små! Kruxet är bara att vi sa att vi skulle göra det när Lisa tagit körkort, när hon nu tänker göra det! :P 


Mirabelle hälsade mig välkommen från taket... Kattskrälle, hoppas inte hon hittar på något så hon trillar ner det älskade livet.


Igår åkte vi till Öland för att kika på hästar. Synd med det tråkiga vädret, men i övrigt är utsikten underbar. Man kan inte få allt här i livet..

 

Flirtade med ett litet hingstföl som var jättemodigt (och SÖTT, lite fölsjuk blir man).

 


Idag tog Ganti och jag vår första tur i det fria. Mamma följde med på Fjarki, fast jag fick göra i ordning bägge hästarna för att hennes axel skulle orka. Fjarki är ju så snäll så bara hon kommit upp i sadeln, och bitit ihop en stund medans smärtan av den ansträngningen gav sig i axeln, så gick det bra. Ganti lekte härmapa efter Fjarki, men efter ett tag insåg han att jag ville att han skulle lyssna på mig och mina hjälper även i skogen. 

Vi började i rundkorallen och begav oss ut först när jag försäkrat mig om att han inte hade en massa överskottsenergi och att han tänkte samarbeta.

 


Jag är jättenöjd med hans insats idag, och tror det här kommer bli toppen. 


Nu har vi precis fikat med Maddi som kom förbi en sväng och efter lunch tänker jag dra mig utåt igen. Har ju fem hästar kvar som ska arbeta. Doun har för ovanlighetens skull inte varit i stallet idag, så även de två hästarna som skulle gått med dem idag får gå med mig istället.


Mors dag firar vi inte på annat sätt än med god mat idag. Presenten kommer hon få i efterskott, men hon kommer inte bli besviken. Tro mig! ;)


Just nu räknar vi ner till den 8/6, då kommer Lisa hem och stannar över sommaren! :D


/Alexandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards