degerogard

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2013

Det ljusnar vid horisonten!

Av Alexandra Lindström - 28 augusti 2013 16:19

I lördags hade jag och Lisa vår kära familj på besök i parken över dagen. Jättemysigt och roligt att få gå civilt i parken och få visa upp denna fantastiska plats. Man har ju trots allt lärt sig en himla massa om det här stället och dess omgivningar sedan man först satte sin fot här, och det är lika roligt varje gång man får dela sina kunskaper med dem man bryr sig allra mest om. 

Jag, Lisa och pappa (eller Tripp, Trapp, Trull vilket ni vill... ;))
 
Mamma och pappa <3
 
Ylva mötte upp också, roligt att vi i år har funnit ut att det går utmärkt att ha Norrköping som knutpunkt så man kan mötas lite på halva vägen var! Ni kanske känner igen Ylva från inlägget Islandshäst SM 2013 - dag 4. Hon köpte Sleppe av oss en gång i tiden, och "lika barn leka bäst" som de säger så mor och Ylva har hållit kontakten i alla dessa år. :)
Ylva, pappa, jag och Lisa
 

Lite ploj hann vi med också, som att se Lisa bli jagad av en björn... ;)

 
Och farsgubben fick pussa på en björnunge! :) (Behöver jag ens skriva att det är ett gigantiskt tryck och inte alls på riktigt? Nu gjorde jag det i alla fall så ingen får för sig något annat...)
 
Vi tittade på rovfågelshowen Wings, och mor fick en riktig close-up på fina Pontus.

 
Delfinshowen var såklart ett måste! Det är ju en helt ny show än den som var förra året när familjen var här sist. Som ett plus i kanten satt Lisa nu och berättade vem av delfinerna det var som gjorde vilket trick också... :)
 
Ett annat måste var att titta på den lille elefantkalven! Läs mer om honom här.
 
Och så tände mor och far varsitt ljus i Kolmårdskyrkan.
 

Som avslutning på dagen köptes det pizzor till kvällsmat innan de styrde hemåt med Lisa i baksätet. Hon lämnade alltså Norrköping för i år i lördags, lite dyster och vemodig men med nya äventyr i sikte. Mer om det kommer senare...

Där hemma rullar det mesta på som vanligt vitt jag förstår. Vi har fått tag på riktigt fint hö inför vintern och har fått tinga på svingelhalm från Halmstad. Nu ska det bara planeras in en hämtning så är vi på banan! :)
Kim och Fjarki tränar på som vanligt

 

Den största förändringen där hemma är att familjen till min stora glädje har blivit med C5:a igen. Love it! 

 

Så nu kommer jag och min nya bundsförvant Skeppet åka mellan parken och gården varje måndag och fredag hela september! Lycka!

Nu är det bara 12 arbetsdagar kvar totalt innan jag får komma hem på heltid. SOM jag längtar!  


/Alexandra


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards