degerogard

Alla inlägg den 13 december 2013

Av Alexandra Lindström - 13 december 2013 09:22

Vilka dagar jag har haft i Norrköping denna gång, så mysigt vi har haft och inte en lugn stund! Har en enda diss att komma med, och det är att min goa kollega Petra blev inringd på jobb när vi skulle haft världens kväll... Bu!

Petra och jag i somras, på en av alla AW kvällar/nätter/tidiga morgnar... What ever :)

   


Nu var det vinter i Norrköping. Denna bild är tagen från Sältängsbron, påväg hem från en av våra heldagar på stan med julklappsshopping och fikande.

 

En dag spenderade vi på IKEA. Turturduvorna spatserade i lugnan ro och jag fick andas och räkna till tio flertalet gånger över deras obeslutsamhet, men vi var som ett gäng glada barn på julafton när vi väl kom hem. :)



 

Mitt i alltihop bakades det pepparkaksdeg. Dessvärre hann vi aldrig baka ut den...
Johan och den pålitliga gamla köksmaskinen

 

En av alla middagar, här serveras LCHF-paj med spenat och kallrökt lax.

 

En kväll var vi på julkonsert i Kvillinge kyrka och lyssnade till Gladys del Pilar.

 

Förälskade mig i kärleksparets adventsljusstake!

 

Och sist, men verkligen inte minst, var vi på Melissa Horns spelning i Linköping på måndagen, sista spelningen för denna turnén. Gåshud från början till slut!

     

 

Slänger med en egobild bara för jag tar sådana så rysligt ofta... 

 


På hemvägen tog vi (Lisa följde med hem) oss en spontan runda på IKEA igen för en fika och så fick jag för mig att köpa en sista vitrindörr till mina bokhyllor. Självfallet blev det inte bara den som fick följa med hem, men det är väl smällar man får ta... ;) Mellan Mjölby och Sommen blev vi invinkade på poliskontroll, jag hade körkortet med mig och konstaterades nykter av en rysligt trevlig och en smula översocial poliskonstapel som blivit välsignad med både looks och brains... ;)
Väl hemma igen har vi en valp i hälarna vart vi än går, tror betsämt hon saknat oss. Viddi körde med en annan approach och låtsades som om jag inte fanns första kvällen när jag stod och hängde över boxväggen och körde bebissnacket. Matte fattade vinken, sommartid är det fine om jag tvunget ska vara iväg hela tiden men vintertid är jag banne mig hans!

Mio sover i knät en helt vanlig kväll i soffan

 


Idag skiner solen och Kim är i stallet. Eventuellt blir det en resa in till stan senare också, gammelfaster behöver lite assistans.


Ikväll är det luciatåg i Dädesjö kyrka som gäller. 
Dädesjö ungdomskör för några år sedan


/Alexandra

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards