degerogard

Alla inlägg den 28 december 2013

Av Alexandra Lindström - 28 december 2013 13:09

Trots snöns uteblivnade och den därav totala avsaknaden av julstämning blev det alltså jul i år också. Vi höll oss till traditionen och unnade oss en riktigt lat mysdag här hemma, bara vi i familjen. Man behöver sådana dagar också, när man inte låter något annat pocka på (dra till sig) uppmärksamheten och tiden. Mer än hästarnas rutiner då förstås... :)
   

De obligatoriska familjebilderna...
Jag, mamma och Lisa

 
Jag, pappa och Lisa
 

Så var det dags för julklappsöppning. (Alla bilder blir större om man klickar på dom...)
Jag hade ju fått min stora julklapp redan i november, micklem competition-tränset till Viddi, så jag nöjde mig glatt med några mindre presenter. Gladast blev jag för den roséfärgade klockan, har pratat om en länge men aldrig köpt mig någon. Bara det faktum att far och syster lagt det på minnet värmde lite extra! :)
          

Vi lyckades få mamma att fälla ett par tårar i år också, denna gång med biljetter till att se Dolly Parton i Globen i sommar med hela familjen och Lisas Johan. Farsgubben blev allra gladast för de nya bäddmadrasserna, nu blir de mer kvalité på de få timmars sömn han unnar sig..!
Lisas fick också ett par mindre presenter, sedan fanns det inte fler klappar till henne under granen. En pergamentrulle tog henne ut på ett äventyr där hon till slut hittade sin stora julklapp i en garderob. En egen gitarr!


       

De tindrande ögonen alltså!

 

Låten hon invigde sin nya gura med blev 'A life that's good' och vi bara älskar refrängen:
"Two arms around me, heaven to ground me,

and a family that always calls me home,

Four wheels to get there, enough love to share
and a sweet sweet sweet song

At the end of the day,
Lord I pray ,
I have a life that's good."

Read more: Nashville Cast - A Life That's Good Lyrics | MetroLyrics 


Juldagen började med julottan, ungdomskören var med och sjöng. Sedan begav jag mig iväg för att hämta hit lilla söta fröken Liv som var hos oss två nätter då hennes föräldrar jobbade.



Juldagen avslutades med en fika tillsammans med 2/4 av grannfamiljen. Lisa och jag försökte oss på att sälja in Kolmården som arbetsplats för Tilli, och jag kan säga att det nog var välbehövligt för min del att prata om de positiva sidorna av jobbet i parken! :)
Lisa bjöd på sitt LCHQ-godis. 7 olika sorter julgodis, både gott och nyttigt!
    


Onsdag-fredag var så Liv hos mig/oss. Fullt ös hela tiden, underbara unge!

Vi har varit i stallet och hon är aktivt med och kör skottkärra och kastar in hö på foderbordet, håller vattenslangen när vi fyller vattenhinkar och håller reda på karbinhakarna till hönäten när de ska fyllas. När hästarna fått sitt morgonhö unnar vi oss att sitta en stund i halmen hos Viddi (bild 2 nedan) och prata lite om hur fin han är, och så kittlas vi lite med de olika grässorterna i höet och halmen. Lite fakta fastnar väl med tiden tänker jag... Duktiga stalltjejen, roligt att hon visar intresse! :)

     
Så har vi busat och lekt och stojat lite till. Vi provade ut en riktig ridhjälm som är tillräckligt lagom i storlek för att i alla fall duga till ridturerna på Brunte (bild 4 nedan). 

       

Självklart blev det paketöppning för sockerbiten också
     

Favoriten blev käpphästen, som hon själv döpte till Viddi, och nappflaskan ur docksetet hon fick av Carmen, Jörgen och Lisa till sin docka Olle.
 


Det är dags att söka tillbaka till Kolmården nu, fick ett brev i postlådan för lite sedan. Går fortfarande i valet och kvalet på hur jag ska göra. Har ett par dagar kvar att fundera på saken, sedan måste jag fatta ett beslut.

 

Jag skrattade gott åt en del av meningarna i detta brev, det blir lite knasigt när de skickar likadana till alla, men kan nog hända att de tyckte jag stack ut lite extra i sommar.... ;)


/Alexandra

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards