degerogard

Alla inlägg under april 2016

Av Alexandra Lindström - 27 april 2016 10:46

Så fyllde jag år igen då. En sån där grej man inte kommer undan. Jag hade fått för mig att jag fyller år på våren, men dagen till ära möttes vi av SNÖ! Fy.

 
Tårtan var desto somrigare. Helt i LCHFs tecken såklart. Lisas mandelkaksbotten, mammas lemoncurd, vaniljgrädde och färska hallon och jordgubbar. Så gott!

 
Presenten hade familjen gömt i berlingon. Jag hade stränga order om att inte vistas i carporten. Efter frukost fick jag öppna, och detta var vad jag fann :D
 

De står nu under fiberduk i väntan på bättre väder... Jag vet i alla fall vad jag har att göra näst jag är ledig. Gräva hål. Och inte bara ett...

Av Lisa fick jag en systerdag då vi ska unna oss något roligt på salong. Något att se fram emot. :) Och så hade det kommit ett paket på posten också, som jag öppnade i förskott då jag tyckte jag förtjänade det efter en slitsam jobbdag, och det var från världens bästa Stefan/Sundis. Jag skrev till honom för ett tag sedan att jag hade satt ett stämjärn i handen när jag försökte bryta mig in i en färgburk (det var inte alls så illa som det kanske låter) så i paketet låg en öppnare med senilkedja. Han har humor den där! Fick även en tjusig sjal. 

  


/Alexandra

Av Alexandra Lindström - 20 april 2016 21:15

Igår fyllde Lisas lilla energiknippe ett helt år, tiden går så fort! Älskade, älskade lilla Luna! I Present fick hon en Skudo pet fästingavvisare, Mio fick såklart en hon också.

 


Fölningarna närmar sig raskt, och stona visiteras flera gånger varje dag. I går var det ett väldans liv i Gerplas mage, hon blev riktigt irriterad på lillskiten till slut. ;)

 
Följer ni oss på facebook så har ni redan sett denna första filmen, där fölet kickar till svar,


så här är ett klipp till. Det är en livlig liten krabat <3


Ett riktigt aprilväder var det häromdagen. Det blåste nåt väldigt och regnade på tvären när vi gick till stallet på morgonen, för att sedan spricka upp och bli solsken, så jag sa lite skämtsamt till Lisa att nu saknas bara hagel, snö och åska så har vi haft alla väderlekar på en och samma dag. Och vad kommer lite senare samma dag om inte hagel stora som kikärtor och årets första åskskur!

 


Tellus är en riktig mästerjägare. För några dagar sedan visade han stolt upp sitt senaste byte för en väldigt stolt men lika skeptisk matte. Han hade placerat den vid förardörren på min bil, och jag reder inte ut gnagare... Pappa fick skyffla undan problemet ;)

 


Och så en liten sneak peek från Lisas stuga. Det spacklas och målas mest hela tiden. Alla rum ska fräschas upp.

 
Som jag skrev sist så blev projektet lite mer omfattande än först beräknat, och det pga att vi var tvungna att byta en vägg i sovrummet. Sedan den nu är på plats har vi kunnat börja rulla vidare med den roliga biten även där.
   

Ni ser den hemska blå färgen runt fönstret? Den var på alla lister i hela stugan. Den är nu utrotad och ett minne blott... (hihi där fick jag till det)

/Alexandra

Av Alexandra Lindström - 1 april 2016 12:00

Ljuset är tillbaka! Jag är en av dem som behöver ljuset för att må bra. Dygnet känns genast så mycket längre och man blir piggare. Leve ljuset!


Utlovade ett filmklipp. Gerplas fölunge är en livlig krabat! :) De bästa kickarna kommer mot slutet av klippet.


När vi varit i Tingsryd på Börjes och handlat hästfoder för lite sedan så tog vi en sväng down memory lane. Åkte förbi huset mamma ritat, och som vi bodde i några år, och så besökte vi stenhästen och bron vi brukade kasta Puh-pinnar ifrån. Pekade och berättade om minnen runt om i omgivningen. Nostalgiskt.


Stenhästen vi alltid stannade vid på promenader under min tidiga barndom. Stenen på bergknallen alltså. Använd fantasin ;)

 


Så firades påsk. Påsktraditionen kräver mormors "svampar på grön äng" så denna serverades såklart även i år.

 

Och så har... *trumvirvel* 
...Lisa har köpt sig en stuga! Bostäderna har nu gått från 2 till 3, och vi är väldigt förväntansfulla. Det kommer bli jättemysigt där inne när Lisa är klar med renoveringen. Den blir dessvärre en något mer omfattande renovering än vi först räknat med, men inget ont som inte har något gott med sig heter det ju. Det är bara att bita ihop och köra på! Det är en hel del renovering på gång här ändå, så lite till gör ingen större skillnad... ;) Den står nu uppställd provisoriskt. Den kommer byta plats när vi grävt för vatten och avlopp.
 


Och så har jag dragit igång odlingen för i år. Det är så roligt, och avkopplande. Ser fram emot att börja plantera ut! :)

   


Igår var Lisa och jag och såg Melissa Horn på Konserthuset i Växjö. Hon är makalös live. Gillar man hennes musik måste man uppleva den live. Så är det bara. Vi såg henne i Linköping sist hon var på turné, och hon levererade denna gången liksom då. Och musikerna hon spelar med. Hatten av. Fantastiskt. Och Moa Lignell som inledde kvällen gjorde ju inte upplevelsen sämre. Låten hon och Melissa skrivit ihop var hon också med och framförde. Magi var ordet.

     
 
 

/Alexandra

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards