degerogard

Alla inlägg den 26 mars 2010

Av Alexandra Lindström - 26 mars 2010 12:24

Hela 18 grader (i skuggan) sa termometern på stallväggen i morse när vi var ute hos hästarna. Årets första fjäril har anlänt hit till Degerö också, en liten nässelfjäril. Härligt! Mamma pratar med mormor och morfar på telefon, och de sitter i Näshult och solar i 28 grader..


Hos moster föddes det 6 kattungar igår, ytterligare ett vårtecken. :)

  

Mamma-katten är av rasen abessinier.


Igår var mamma, pappa-Jörgen och jag i Växjö för att jag skulle operera bort ett födelsemärke som börjat växa och klia.. Vi hade tänkt slå två flugor i en smäll och besökt dag X också, men det glömdes bort när vi börjat gå i affärer istället.

Läkarbesöket kom vi i vilket fall ihåg och idag går jag omkring och känner mig ohjälpsam och oarbetsam med ett stygn på magen. Försökte mig på att fylla ett hönät men det gav en rysigt obehagligt stickande smärta så Jörgen fick överta höarbetet idag... Låter kanske gnälligt men prova själva om ni inte tror mig! :P


Vi fick se Lisa arbeta i vimlet på Gågatan i Växjö igår utan att hon visste att vi såg henne.. Hon har nog hittat sin gengre systra min, så avslappnad och fokuserad som hon var mitt bland allt folk med sin kamera på axeln. :)


/Alexandra

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards