degerogard

Alla inlägg den 12 februari 2011

Av Alexandra Lindström - 12 februari 2011 12:24


Temat va som sagt maffia, 20-30talet...


/Alexandra  

Av Alexandra Lindström - 12 februari 2011 09:33

God morgon alla vänner världen över.

Igår var det konstföreningsfest på jobbet mitt, maffia-style. Inbjudan lät som följer:"Välkommen! Fiona Maffioso Sicciliano bjuder till fest på Restaurang och konstgalleri ALMIoso. Det blir en riktig familjemiddag enligt maffiatradition.

Följ gärna kvällens tema och klä ut dig till maffioso. Du får personligt utklädnadstips med din rollkaraktär. Ikväll har du blivit utvald att spela Alexandra Maffioso-Bellini" Och så fick vi ett A4 med beskrivning på hur ens rollfigur var länkad med de övriga och vad du tyckte om dessa. Under kvällen delades det ut kuvert, vid ett antal tillfällen, till var och en med uppgifter som ens karaktär skulle genomföra. Spännande eller hur?! Roligt var det.


Jag har alltid sagt att jag trivs oförskämt bra och att det som finns på almi är unikt. Igår fick jag ännu mer vatten på min kvarn. Under middagen avtackades en man, som kommit att bli lite utav en förebild för mig, inför hans pension. Kommer inte ihåg hur många år han varit anställd, men det var MÅNGA.

Vi sjöng en sång som Milo och Gisela skrivit till, och om, honom. Och alla dessa tal som hölls! Var inte ett öga torrt. 

Likadnat för en man som "bara" jobbat hos oss i två år.

Det är som en extra familj man fått, inte bara kollegor liksom.


Nåja, här sitter jag idag i alla fall med sotiga ögon och röda läppar (det som finns kvar av mina KNALLröda läppar sitter på kudden...) och en frisyr som tycks indestructible. Tack mamma! Men massor av komplimanger fick den :)


Nu längtar jag efter sommaren, och inbillar mig att solen som skiner in genom fönstret skiner på en grön värld och att detta är vad som möter mig på söndag:


Árdís från Degerö


Viddi från Degerö med sin mamma Ársól från Degerö


jag vet att jag kommer mötas av dessa vackra hästar, men inte av ett lika vackert väder...


Nu står en runda runt sjön på schemat, ikväll blir det inflyttningsfest #2.

/Alexandra     

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards