degerogard

Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Alexandra Lindström - 13 mars 2011 14:34

Gårdagen var en bra dag. Under förmiddagen var lillasyster och jag på stan för att förnya hennes sommargarderob lite. När så hon åkt hem skyndade jag iväg till City Gross för att handla ingredienser till kvällens pizzabak, eller ja vi gjorde inte degen själva, men ni förstår hur jag menar :P

Sedan kom ett gäng vildingar och härjade loss i "köket" mitt och när alla var mätta och glada, och melodifestivalen var över, styrde vi vidare mot parken. Stina och jag fick klara oss själva en stund då några av vildingarna glömt leggen hemma, så dom fick köra hem för att hämta dem. Efter denna utflykt blev fyra bara en, men vi var glada ändå.

Hade en riktigt mysig kväll med Stina och kusin Anders. Underbara människor! <3


Idag var det som vanligt stalldag. Trion, Ebbas kompis Emmy, Tina och Linda kom vid 10-tiden och så började vi med Djarfur. Ebba fick rida på dagens träningspass med honom, denna duktiga och snygga häst! Dom utgör ett fint par de två :)


Sedan var det lektioner och Emmy fick prova på, jag glömde i vanlig ordning att ta några kort. Men Kajsa lyckades koncentrera sig till sist och avslutade sitt pass med att rida en jättesnygg "åtta" runt tunnorna :) Emmy avslutade med tölt ;)


Sedan var det hönät och påsar som skulle fixas, en tävling utlystes mellan Kajsa och Emmy. Emmy vann och fick ett halssmycke med två islandshästar som Carmen gjort och en prova på gång till. Kajsa fick en hästbok som tröstpris.


När yrvädren hade lugnat ner sig lite fick jag ta denna fina bild på dem. Sötnosarna :)

Emmy, Kajsa och Ebba.


Oskar var också med, här klappar han och Jenny Fjarki och Viddi.

Dagen avslutades med fika i sadelkammaren. Vi tackar så mycket för det Jenny! :)


Nu ska jag snart köra hem till staden igen, men först äta lite med familjen.


/Alexandra


 

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards