degerogard

Alla inlägg under februari 2011

Av Alexandra Lindström - 28 februari 2011 21:29

Lördagens myskväll, varma mackor med kallrökt lax :) Men vi blev lite besvikna på melodifestivalens bidrag. Och de vi hejade på gick det inte så bra för. Men vi var glada ändå :)

  


Söndagsmorgonen fick hon jobba för sitt uppehälle stallpigan ;)

Hjälpa till med att mocka efter Stella och fölet, fixa vatten till hagen osv. Hela morgonrutinen skulle hinnas med innan kl 10.

  


Lagom tills vi var färdiga kom Christina, Linda och Trion och så körde vi igång NHn. Det var roligt att se vilka framsteg både Christina och Linda gjort denna gång, mycket bra :)


Jag och DJ

  


Ebba och DJ :)

  


Jag har fått en spekulant på DJ nu... Lite blandade känslor, hade börjat ställa in mig på att inte sälja. Så vet inte riktigt vad jag ska tycka och tänka i ämnet nu.

Tror inte riktigt att det har sjunkt in ännu, och så har jag ju aldrig träffat människan. Så hur ska jag kunna veta vad jag tycker?

Det är ju trots allt inte ett gosedjur, och han är inte vilken häst som helst i min värld. Aj, aj, aj inte lätt detta. Inte lätt alls.


Nåja. Efter NHn var det dags för Trion. Kajsa och Michelle fick dela på Logi, så roligt att se de två ihop. Inte en lugn stund ;)

  


Söta unge! <3

  


Och så får jag avsluta med att be om ursäkt. Jag glömde totalt bort att ta några kort när Michelle red. FY PÅ MIG! Förlåt Michelle :(

Jag får skylla på att Michelle är så lättlärd att man liksom blir så exalterad över att få lära henne så mycket som bara möjligt de gånger om året som hon är hos oss och rider.


/Alexandra

Av Alexandra Lindström - 27 februari 2011 16:23

Jaha då var denna dagen snart över, NH-träning och Trions lektion stod på schemat idag. Gick jättebra för alla, roligt med sånna dagar :)


Igår mötte jag upp kusin Michelle på busstationen. Efter mat, prat och TV gick vi ner för att köpa godis och sen intog vi våra platser i biosalongen. "Trassel" var riktigt bra, kan rekommenderas. 3D var en häftig upplevelse måste jag säga, fast jag vet inte om det var värt några extra 30kr/biljett dock... :P Dagen avslutades med varma mackor och melodifestivalen. Mysigt :)


Idag var vi uppe tidigt och efter frukost bar det av mot stallet med varsin muggtermos varm o'boy i händerna. Var inne en sväng på City Gross  på vägen ut för ett nytt hackamore till DJ, men det fanns bara storlek ponny hemma så det fick vänta. Vi kollade in rean också, men där fanns inge kul...


DJ och jag i trav, han är duktig killen min :)


Fler bilder kommer imorgon.


/Alexandra  

Av Alexandra Lindström - 26 februari 2011 08:32

Idag är ingen vanlig dag, för det är Melinas födelsedag!

Hurra, hurra, hurra!

  

Foto: Lisa Lindström

Grattis på födelsedagen älskade guddottern min!   

Det kommer något till dig med posten på måndag :)

Hoppas du får en riktigt bra dag & att vi ses snart.

Puss & kram & kärlek


/Alexandra


Av Alexandra Lindström - 25 februari 2011 07:44

Filmkvällen var jättemysig, tack tjejer för det! :) Tittade på två kortare dokumentärer om hästmänniskor med det rätta drivet, sunda åsikter och som arbetade med hästarna på ett sätt som inte innebär "skada dem innan de skadar dig"... Folk i vår egen smak med andra ord :)

Sedan tittade vi på VM från -91 och diskuterade hästarna, ryttarna och saker som vi upplevt förändrats sedan dess. Det har hänt mycket på 10 år måste jag säga!

Positivt eller negativt? Ja, det är frågan...


Vi smidde även lite planer inför våren och jag testade ett par av mina idéer på Trion. Tror de gick hem? ;)


Samlar styrka i sommarbilder från ifjol.

Viddi från Degerö, 4 dagar gammal. Juni 2010.  

Du vackra! <3


/Alexandra

Av Alexandra Lindström - 24 februari 2011 07:56

Ikväll kommer mamma och Trion hem till mig i "stora staden" för en filmkväll med temat hästar såklart ;) Mysigt!


Till helgen kommer kusin Michelle in till mig på besök, ska bli roligt att få rå om henne lite :) Sedan blir det stalltjänst på söndag som vanligt.

Michelle och Harras. Bilden tagen ifjol när hon var på gården en tid under ett lov.


Ser fram emot helgen! :)


Igår köpte jag mig lite vår för 20 kr på torget. Ett fång gula tulpaner som jag satt och njöt av igår kväll. Nu får det snart vara nog med snö!


/Alexandra 

Av Alexandra Lindström - 22 februari 2011 08:57

Strax innan Trion skulle komma gick Carmen och jag ut för att se om det nya hackamoret passade till Stella. Det gjorde det, och Carmen satt upp för en kort genomgång av det Stella redan kan.


Det är lite festlig när man tänker efter att Carmen ridit in Stellas och Dís mamma Disa en gång i tiden, och att hon nu rider in hennes döttrar. Viddi kommer bli tredje generationen i det ledet som rids in hos oss... Tänk va tiden går ;)

Disa och Carmen. Ni får ursäkta bildkvaliten, scannat foto. Digitalkameror var inte var mans ägodel på den tiden ;)

Här syns också hur huset såg ut när vi flyttade hit, innan nya fönster osv...


Sedan kom Trion, och efter lektionen fick de ställa sig utanför paddocken och titta på när Carmen och Harras hade kul en stund. Dom var så söta där dom stod helt uppslukade av föreställningen så jag var bara tvungen att ta ett kort :)


Här har ni en bit av föreställningen :)

Idag blir det en runda till Tingsryd och Börjes. Lisa och Luke ska bada medans mamma och jag ska gå på hästbörjes och... fönstershoppa? ;)

Vi ska även unna oss en kanske inte fullt så LCHF-godkänd fika :)

En dag med bara trevligheter är på schemat med andra ord!


/Alexandra

Av Alexandra Lindström - 21 februari 2011 12:21

Igår var det NH som gällde. Efter morgonsysslorna i stallet och ett startat rivningsprojekt kom Linda och Christina, och så körde vi igång.

Först löslongerade Carmen DJ, sen satt jag upp och vi repiterade det vi gjort sist.

Plus att han travade med ryttare för första gången. Bara några steg i varje varv, och det gick jättebra. Kan man rå för att man blir kär? ;)

Lugnt och avslappnat i skritt...


Vänder. Han lyssnar jättefint på vikthjälper och är otroligt lyhörd!

Vi avslutade passet med en bakdelsvändning... Så lätt när dom vet vad man vill!


Sedan visade Carmen hur det går till på cirkus.

Då menar jag inte att det "var rena rama cirkusen", utan hon visade bara hur man löslongerar två hästar på en gång. :) 


Undertiden som vi höll på med hästarna, hade jag satt pappa i arbete med att riva en utav stugorna. Mellangården är snart ett minne blott, jag ska gå ut och ta vid där han slutade tills Trion kommer kl 15.00 :)


/Alexandra        

Av Alexandra Lindström - 15 februari 2011 09:52

Carmen jobbade som sagt DJ i löslongering, sedan satt jag upp och vi förenade Carmens kommandon med mina hjälper. Så kär i denna häst!

  


Här har vi Ebba och Fjarki på väg runt ovalen, Kajsa och Logi i bakgrunden.


Oskar testade på att sitta till häst. Han ska börja rida för Carmen om ett år har han sagt ;)  

  


Och till sist fick vi lyssna till hur duktig Kajsa har blivit på tvärflöjt.

Hon var jätteduktig, med tanke på att hon är nybörjare. Bara att öva på :)
 


/Alexandra

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards