degerogard

Direktlänk till inlägg 16 september 2012

Jobbhelg

Av Alexandra Lindström - 16 september 2012 13:39

39,5 timmar kvar av min säsong på Kolmården. Vart har sommaren tagit vägen egentligen?

Noshörningarna underhöll gästerna med en uppvisning när jag gick förbi dem idag... Man har nog blivit lite bortskämd, denna fantastiska park har liksom blivit "vardagsmat". Lite tragiskt egentligen. :P


Denna helgen har Jennie och Liv bott hos mig i Norrköping. Mysigt att ha några att komma hem till. Igår var lägenheten till och med städad när jag kom hem! ;) Och Liv fögyller ju dagarna bara genom att vara, ett leende liksom och man bara smälter. Fast igår kväll gjorde hon precis vad jag bett henne om och visade upp sin mindre charmiga sida, i avskräckningssyfte. SOM hon skrek! Men så är hon en förkyld liten stackare också med en jättejobbig hosta, så inte så konstigt egentligen att hon inte var helt nöjd och inte ville sova... 

Glad snäcka som får sitta med i soffan och titta på körslaget


Idag följde lilla familjen med mig till jobbet, där Livs pappa och gudfar mötte upp, så nu går de i parken medans jag jobbar (lunchar..) och sedan åker vi hemåt mot småland igen. Med ett depå-stopp på McD skulle jag tro...

Så här trött blir man när man flörtat med alla Lallas arbetskamrater. Lilla hjärtat.


Det ska bli extra spännande att komma hem idag. Ni kanske har sett på hemsidan att två hästar har flyttat ut och två nya flyttat in? DJ och Ganti har flyttat norrut och jag är övertygad om att de kommer få det jättebra! Jag har inte sett de nya pållarna än (mer än på bild), så jag är lite extra angelägen om att komma hem idag! :)

/Alexandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards