degerogard

Direktlänk till inlägg 21 september 2012

Sällskapssjuk

Av Alexandra Lindström - 21 september 2012 16:30








Redan fredag! Vilket betyder biltur till Norrköping för min del och jobb lör-sön... Jag ska inte sticka under stol med att jag börjar bli måttligt lack på denna pendling, men det är värt det för att det är så kul att jobba och så är det ju bara två helger kvar... Jag trodde att jag skulle tröttna på att köra bil när det blivit så många mil per vecka, men faktum är att jag älskar att köra. När jag blir arg vill jag köra, när jag blir ledsen vill jag köra och när jag behöver en energiboost vill jag köra med radion på max (och skråla med för full hals)... Men det kanske är något med frihetskänslan och vetskapen om att man kan ta sig precis vart man vill och ingenting kan stoppa en! Mer än typ motorkrabb, vägarbeten, punka och soppatorsk.. Men ni fattar vad jag menar. :P


I onsdags blev det en tur till Nybro, agerade taxi åt lillasyster Lisa. Hennes sällskap blev dock försenat så hon hakade på till pizzerian med mig och Pontus, som masat sig dit för att hålla mig sällskap tills Lisa ville hem. När Lisas sällskap sedan väl kommit hem kl 20.00 hade vi redan ätit våra pizzor, så då blev jag och Pontus sittandes, väntandes på Lisa, i en iskall bil istället för på en varm pizzeria som först varit planen. Vi tröttnade på detta och åkte hem till Pontus en stund istället, och fem timmar senare hade storasyster fått nog och var inte allt för glad på varken lillasyster eller hennes sällskap... Sällskapet hade för övrigt inte ens vett att säga "tack" för att jag och Pontus fick köra trötta mitt i natten för att de skulle få umgås lite och titta på "bonde söker fru" som storasyster till sitt stora förtret missade tack vare de två...
Tack till Pontus som stod för god kamratskap och höll sig vaken med mig...


Igår var Virre här och fotade hästarna lite innan det lunchades våfflor. Här nedan har ni mammas favoritbild på sig och de nya flickorna. 
Gerpla, mamma och Lif. Foto: Veronica Fermskog.

 


Igår hämtade jag hit Liv som övernattat här tills idag. Hennes föräldrar, Jennie och Sonny som jag berättat en del om, skulle ut på "dejt". En riktig win-win, vi fick myskväll med bäbis och de fick myskväll med restaurang och bio.


Så fort Liv kom ner på golvet tog hon sig fortast möjligt till valpen som flög runt som ett yrväder i sin bur och försökte bjuda in Liv till lek...:)

Liv och Mio spanar in varandra

  


Det är ingen alls som funderar på varför jag sitter och bloggar en fredagseftermiddag så här sent va? Nej, jag försöker inte alls förhala tiden tills jag måste sätta mig i bilen och börja köra uppåt.. Inte alls...


/Alexandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Lindström - 25 maj 2017 07:30

    /Alexandra

Av Alexandra Lindström - 19 maj 2017 08:15

             Den 25 är det Aris tur   /Alexandra   ...

Av Alexandra Lindström - 16 april 2017 07:58

Åh, vad tiden går! Vädret har äntligen börjat stabilisera sig på plussidan, men det betyder också att mosquiton har fått börja jobba på högtryck och att vi ser fram emot promenader på betet flera gånger om dagen i jakt på de flughuvor Valdi roat sig ...

Av Alexandra Lindström - 7 februari 2017 12:29


Bröderna V växer och frodas. Det är så roligt att följa deras utveckling, och se hur de växer in i sina egna personligheter och roller i flocken. Den 17/2 blir en stor dag i grabbarnas liv. Då blir det transportfärd för första gången, och det till hä...

Av Alexandra Lindström - 27 september 2016 16:38

Poff sa det, så var den över. Bara så där. Högsommaren kom utan förvarning i maj, och hösten med samma korta varsel första september. Mina squaschplantor tog frosten redan i aug, men de kämpar sig till ett andra liv nu när Brittsommaren hälsat på. Gu...

Presentation

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards